metro.cz

Obr koloděj, Tiguan XXL

  12:39
Do oblíbeného SUV od Volkswagenu nacpali steroidy. Verze Allspace uveze až sedm lidí.

Další 2 fotografie v galerii
V hesenském městečku Neuweilnau mu to sluší, co říkáte? | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Tomu autu jsme během testu říkali „německý Kodiaq“. A i když to není úplně pravda, něco tato velká SUV mají společného. Samozřejmě sdílí platformu MQB, ale blízká jsou si zejména rozměrově.

Tiguan se pyšní délkou 4701 mm a rozvorem 2787 mm. Na délku je tedy Kodiaq o 4 mm kratší, ale podívejte se na pravítko... Je to jedno.

Stejně tak je jedno, že rozvor má české SUV o stejnou hodnotu delší. Důležitější je, že Tiguan ztrácí na šířce, Kodiaq je o 4 centimetry širší, má 1882 mm.

Myšlenka obou modelů je podobná. Je vám malý klasický Tiguan (o 215 mm kratší a o 110 mm kratší rozvor náprav než u allspace) nebo Karoq? Rádi byste tahali za autem svou milovanou jachtičku nebo snad karavan, aniž by se zbláznil motor? Nebo snad máte v příbuzenstvu školku a je třeba dalších dvou sedaček v kufru navíc (za milý příplatek 15 tisíc)?

Pak je tu Kodiaq nebo právě německá verze Tiguan Allspace. Se vzpřímenými přídavnými sedadly má ale obřík od VW pouze 230 litrů v kufru (se sklopenými 700 litrů). Pokud si je ale nepřiplatíte, nabídne královskou hodnotu. V pětimístném provedení 760 litrů. Kodiaq má o čtyřicet litrů méně.

Takže jako tahač bagáže na dlouhou dovolenou je to pracant number one. K čemuž se váže to, že potřebuje silný motor. Nabídka je bohatá, startuje na přeplňovaném 1.4 TSI o výkonu 110 kW s pohonem přední nápravy. Pokračuje dalšími silnějšími motory včetně celé palety dieselů. My jsme si k testu vybrali nejsilnější zážehový dvoulitr 162 kW (220 koní), který je díky své dynamice a zrychlení vzhledem k 2,3tunové hmotnosti auta agregátem na svém místě. Jenže podprůměrně musíme bohužel hodnotit i jeho apetit. Kombinace městského provozu společně s vyššími dálničními rychlostmi v Německu se podepsala na palubním počítači spotřeby: průměrně 11,5 litru benzínu na sto.

Ano, je to daň za sílu (díky motoru ovšem máte možnost tahat až 2,5tunový návěs; za příplatek je elektronický asistent na couvání s vozíkem) a komfort, který tento silák nabízí. Ke spotřebě je třeba přičíst to, že motor spolupracuje jen s pohonem všech kol 4Motion a sedmistupňovým dvouspojkovým automatem.

A jak hodnotí auto rodina? Na krátké cesty posadíte do kufru i dospělé, navíc je tu plno odkládacích míst, polohovatelná zadní sedadla a vyklápěcí stolečky. Bezpečnost pak hlídá hromada jízdních asistentů. Největším plusem je pak komfortní jízda a možnost spolehnout se na pohon všech kol. Cena testovaného modelu ve vyšší výbavě byla 1 100 990 Kč, Allspace však startuje už na částce 689 tisíc. Základní Kodiaq je pouze o 14 tisíc dražší.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek