metro.cz

Muži chtějí vše v jednom výrobku, říká ředitelka strategie Dermacolu

  15:59
Legendární česká značka Dermacol už víc než půl století zdokonaluje pleť a pečuje o krásu žen. Jeden z prvních krycích make-upů na světě vznikl v jeho české laboratoři a už v šedesátých letech ho používaly hollywoodské hvězdy. V letošním roce značka vyšla i s kompletní pánskou řadou. Proč a jak dlouho se taková věc chystá, říká v rozhovoru pro deník Metro Věra Komárová, ředitelka strategie společnosti.
Věra Komárová | foto: ArchivMetro.cz

U koho se zrodil nápad, že uděláte po tolika letech na trhu také pánskou kolekci kosmetiky?
Jsme rodinná společnost a pánská řada se připravovala několik let. Pánskou řadu jsme uvedli hlavně kvůli tomu, že se nám stává, že muži nám často kosmetiku potají berou a sami ji používají a chtěli jsme jim dopřát vlastní výrobky a vlastní mužský design. Na rozdíl od žen, které potřebují výrobků hodně, muži naopak potřebují ideálně mít všechny funkce v jednom výrobku, takže máme sprchové gely 5v1 (hydratace, vlasy, tělo, obličej, holení) a balzám na pleť All in one (hydratace, balzám po holení a zároveň účinek proti vráskám).

Byl ve firmě od začátku všeobecný souhlas s tímto krokem?
Opakuji, že jsme rodinná firma, pro uvedení byli všichni, jen se lišily naše představy o designu apod. Vývoj byl opravdu dlouhý. Vyvíjeli jsme vlastní lahev se speciálním dávkovačem a vznikla široká řada sprchových gelů, vody po holení, olej na vousy, pleťové krémy, deodoranty a antiperspiranty – kromě parfémů, které pro pány už nabízíme skoro tři roky.

Jak probíhá domlouvání o tom, jaké produkty bude řada obsahovat, jaké budou mít vůně, obaly… Proveďte trochu naše čtenáře zákulisím takového vzniku.
Do naší vývojové laboratoře, která se nachází v Brně, zadáme vytvoření hmoty. Stanovíme, jaký účinek by měl výrobek řešit a jaké účinné látky bychom chtěli komunikovat. Většinou u takto velkého projektu vybereme řádově desítky vůní, ty nejprve testujeme interně v naší společnosti a užší výběr dále testujeme mimo firmu na dobrovolnících z dané skupiny spotřebitelů. Testování probíhá někdy celé týdny, někdy i měsíce. Testování pak oddělení vývoje vyhodnocuje. Pokud jsou výsledky pozitivní, necháváme testovat Státním zdravotním ústavem. Celý tento proces většinou trvá rok až dva. Mezitím řešíme design výrobku, grafický návrh, název. Je pro každého velká odměna, když po dlouhém vývoji vidíme hotové výrobky.

Kosmetika byla uvedena na trh a jejími tvářemi se staly známé osobnosti – podle čeho jste je vybírali a jak reagovaly?
I v tomto případě jsme jednali s oblíbenými zástupci ze světa showbyznysu. Vzhledem k tomu, že kampaň byla naplánovaná jako písnička, oslovovali jsme především zpěváky a zpěvačky. Upřímně musím říci, že při oslovování žen byla a je naše nabídka na spolupráci spíše odměnou. Muži se trochu zdráhali spojovat se s kosmetikou, ale nakonec jsem šťastná, že jsme se potkali s Igorem Timkem, který zhudebnil naši píseň, a David Gránský skvěle píseň společně s No Name a Kristínou Pelákovou zazpívali a zatančili. Při natáčení a focení se všichni výborně bavili.

Pánská řada už je nějakou dobu na pultech, jaké máte ohlasy?
Skvělý ohlas našel především olej na vousy, který krásně vousy provoní a vyživuje. Obdobné výrobky totiž na našem trhu moc není. Oblíbené jsou i sprchové gely Sexy Sixpack a Gentelman Touch.

Plánujete ji ještě nějak rozšiřovat?
Určitě budeme přidávat varianty sprchových gelů, deodorantů a pracujeme na dalších výrobcích, aby i portfolio pro muže bylo kompletní.

Autor: Iveta Benáková Metro.cz
zpět na článek