metro.cz

Nová A1 je nižší, širší a hezčí

  13:12
Pod hranou kapoty má tři úzké otvory jako vzpomínku na Audi Sport Quattro, soutěžní legendu z roku 1984.

Další 2 fotografie v galerii
Stylovka do města? Nejsilnější verze určitě pobaví i na okresce. | foto: AudiMetro.cz

Skončila lhůta, do jejíhož vypršení jsme museli mlčet. Už v květnu jsme si však na utajeném místě v bývalém lokomotivním depu u Mnichova prohlédli nové Audi A1. Oproti minulé generaci udělal tenhle kompaktní vůz mílový skok dopředu. Je rozkročenější, delší, se střechou níž k vozovce, osazený hromadou jízdních asistentů a hlavně mnohem hezčí.

Zatímco první generace vyráběná od roku 2010 lahodila oku spíše jemnějších duší, tohle auto má look dravce. Většinou bude sice opět fungovat jako nákupní taška, má ale sportovní vizáž a líbí se i chlapům. Třebaže na fotce vypadá větší než Audi A1. Model postavený na platformě MQB je však sám o sobě také větší, a když si vysoký člověk sedne za volant, nesvírá jej koleny. Uvnitř je auto překvapivě mnohem prostornější, než jak vypadá zvenčí.

I kufr se zvětšil. V základním uspořádání má 335 litrů a po sklopení zadních sedadel litrů 1190.

Zajímavý je vzhled inspirovaný slavným Audi Sport Quattro – od něj převzal tři podlouhlé otvory na kapotě motoru, byť samozřejmě neslouží svému původnímu účelu a vzduch nenasávají. Podobný tvar má i zadní sloupek a speciální úvodní edice modelu A1 má také zatmavená koncová světla. Vrcholná verze s pohonem všech kol chybí, na rozdíl od slavného quattra.

Trochu jako zbytečná snaha působí schovaný výfuk kdesi za nárazníkem, který má dva designové slepé vývody. Viditelné funkční koncovky výfuku dostane jenom nejsilnější benzinový dvoulitr. Na výběr přitom bude z mnoha designových vychytávek, zákazníci si mohou objednat různě barevné rámečky, střechy, výplně a sedačky. Barevné ledkové rámečky v interiéru mění barvu podle vaší nálady.

Nabídka motorů je zatím omezená na čtyři verze. Základem je tříválec 1.0 TSI s 95 koňmi a silnější kolega naladěný na 115 koní. Pak tu máme čtyřválec 1.5 TSI se 150 koňmi a na špici trůní zmíněný dvoulitrový motor z VW Pola GTI. Ten má výkon 200 koní a 320 Nm. Žádná z verzí nebude mít víceprvkové zavěšení kol, všude bude jen torzní příčka. Do autosalonů přijde novinka na podzim.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
Témata: Audi, Mnichov, Dálnice A1
zpět na článek