metro.cz

Prostorný a pohodlný. Takový je nový Peugeot 301

  7:54aktualizováno  13:16
Pár dní předtím, než v Německu ukázala Škoda novinářům modernizovaný rapid (více ve článku vpravo), projeli jsme i nový levný sedan Peugeot 301. Testovací cesta vedla zákrutami malebné Pálavy až k nádrži Vranov.
Nový tříválec 1,2 PureTech jezdí za 6,5 litru.

Nový tříválec 1,2 PureTech jezdí za 6,5 litru. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Na místě spolujezdce seděl ten povolanější: šéf českého Peugeotu Marco Venturini. Dvě hodiny jsme hovořili o modelové ofenzivě i tvorbě cen pro specifický český trh. Dobré výsledky firmy teď v Česku táhne zejména model 2008, který je v čele segmentu malých SUV.

Novinka Peugeot 301, původně určená pro rozvojové trhy, ovšem nabízená i v Česku a východní Evropě, čekala na facelift čtyři roky. Nyní má hezkou přední masku, nová světla a uvnitř i dotykovou obrazovku.

Zajímavé podle slov Venturiniho je, že se o model zajímají především mladí lidé, často to bývá první rodinný vůz. Prostor pro pasažéry a kapacita 506litrového kufru (bohužel s vysokou nakládací hranou a úzkým profilem vstupu) tomu nasvědčují. Auto je díky jednoduchému podvozku komfortní, ideální na rozbité cesty, ovšem v zatáčkách na nerovnostech uskakuje.

Nový tříválec 1,2 PureTech jezdí za 6,5 litru. Mohl by být lépe odhlučněný, ale pro cestovatele neřešící silné motory postačí. A ono je to auto v podstatě dostatečné pro mnoho řidičů.

Peugeot 301 vs. konkurenti

● Spolu se Škodou Rapid (nejnižší cena 299 900 kč), Fiatem Tipo (269 900) a Citroënem C-Elysée (272 900) je zástupcem levných, prostorných, pohodlných a docela dobře vybavených sedanů.

● Peugeot 301 s 60kW tříválcem 1.2 PureTech vyjde na 270 tisíc korun. Motorová paleta obsahuje dva benzinové a dva naftové motory. Na vrcholu nabídky stojí atmosférická šestnáctistovka (85 kW), k dispozici je i turbodiesel 1,6 s výkonem 73 kW.

● Velkým kladem je vnitřní prostor. Kufr je sice v mnoha ohledech neobratný (nemá například venkovní otevírání), ale pojme hodně věcí. Překvapivě hodně místa má i posádka

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek