metro.cz

Citroën C3: Hezká francouzská bublina přesně do města

  14:38
Francouzský koktejl namíchaný do města: malý, pohodlný a nikam nespěchá.
Citroën C3

Citroën C3 | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Když to auto ukážete třicetileté ženě, bude se jí líbit neotřelý design, soulad zaoblených předních světel a mlhovek, úzký proužek denního svícení a také velikost. Pro jednoho královský prostor, pro dva ideál.

Starší ženy to auto baví taky, líbí se jim vyšší posez, je to sice malý hatchback, ale připomíná SUV. A také ji zaujmou zajímavé plastové bubliny na boku, které auto chrání proti běžným odřeninám a které Citroën představil už u modelu C4 Cactus. Všechny věkové skupiny pak během našeho svezení hodnotily kladně vnitřní design. Neokázalý interiér je moderní, a přesto se brzy neokouká.

Zajímavé jsou čtvercové prolisy ve dveřích, jejichž tvrdé plasty sice působí trochu lacině, ale hezky ladí s bublinami na boku, zadními světly, vnitřkem volantu nebo větráčky. Designéři francouzských aut se nikdy nebáli – a naštěstí ani u nové C3. Vždyť třeba jen poutka na zavírání dveří jsou jako od cestovního kufru.

Udělá vám fotku!

  • Za příplatek můžete mít full HD kameru s GPS, kterou můžete po stisknutí tlačítka ve vnitřním zpětném zrcátku nahrávat a fotit.
  • Fotku či video lze sdílet na sociálních sítích. V případě nárazu se automaticky aktivuje záznam a uloží 1,5 minuty záznamu.

V čem C3 exceluje, to je místo pro nohy spolujezdce vpředu. Přístrojovka je tak šikovně vykousnutá, že může posunout sedadlo dopředu a za něj se posadí další dospělý chlap.

Ano, máme tu i chlapy. Světe, div se, může se zdát, že je to auto s faktorem určeným spíše ženám. Jenže líbí se i starším mužům. Byli jsme svědky toho, že chlapík kolem padesátky design auta vyloženě obdivoval.

Citroën C3 je určen hlavně tomu, kdo chce vybočit z davu a povyšuje vzhled a originalitu auta nad jeho výkon. Pro úplnost dodejme, že jsme testovali verzi Feel, která má patnáctipalcová plechová kola s poklicemi. Pod kapotou pak tříválcový 1,2litrový benzin s 82 koňmi.

Ve spolupráci s manuální pětistupňovou převodovkou jde o střed nabídky motorů. Ta zahrnuje ještě slabší tříválec (68 koní), pak silnější (110 koní) spřažený s automatem a dva 1,6litrové diesely, jeden se 75, druhý se 100 koňmi, oba s manuálním řazením.

Námi testovaný motor sice neudělá ostudu, na dálnici ale ztrácí dech. Do města je stejně jako zbytek auta ideální. Jeho spotřeba se pohybuje kolem 6,5 litru na sto kilometrů. V zatáčkách při rychlejší jízdě se auto lehce naklání, také podvozek, byť komfortní, není zrozen pro závodění. Na krátké cesty vám ostatně stačí i 300litrový kufr. Malý hatchback přesně do města s krásnou vizáží malého SUV se prodává od 235 tisíc korun v té nejslabší motorizaci i výbavě.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
Témata: Citroën
zpět na článek