metro.cz

Test: Optima GT honí celé stádo koní

  10:41
Nejen krásně vypadá, ale krásně i jezdí. Tohle hot-kombi má 245 koní!
Plně funkční interiér, žádné designové výstřelky

Plně funkční interiér, žádné designové výstřelky | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Optima Sportswagon, zkráceně SW. Korejská automobilka Kia už dávno nemá v nabídce jen kombíky modelu cee’d. Optima je větší a praktická: v základu se chlubí objemem kufru 552 litrů, což je o 42 litrů více než u sedanu.

K tomu lze uvnitř vytvořit dlouhou ložnou plochu bez schodů. Takže je to nejen praktické auto na fesťáky, když v něm potřebujete neplánovaně přespat, ale i pro rodinné účely. Převézt lednici není problém. Potíže nastanou, když ji povezete v námi testované ostré verzi tohoto kombíku. Zkratka GT znamená, že ji v zatáčkách oboucháte. Abyste nám rozuměli – auto pohání benzinový čtyřválec 2.0 T-GDI s výkonem 180 kW a točivým momentem 353 Nm. To je na rodinný kombík dost.

Rychlosti lze v Optimě GT sázet pádly pod volantem, šestirychlostní automat s hydrodynamickým měničem funguje dobře, jen občas čekáte na další stupeň déle, než kdybyste řadili sami. Trochu otravně působí Active Sound System, který umocňuje zvuk motoru, ale lze ho ztlumit. Navodit atmosféru osmiválce totiž opravdu není práce pro nějaký reprák.

Oproti klasické verzi má pak verze GT větší brzdové kotouče s vnitřním chlazením, také tužší tlumiče pro agilnější jízdu a další úpravy.

Kia třeba tvrdí, že GT naladila tak, aby bylo „zatáčivější“. A to díky speciálnímu nastavení stabilizačního systému, který nechává řidiči před zásahem více prostoru. Bohužel jsem neměl možnost porovnat GT s klasickou optimou, ale můžu říci, že zábavy při řízení si lze užít dost. Auto se nebojí zatahovat až do vysokých otáček a i kolem šesti tisíc má síly na rozdávání. Nejlépe mu je na dlouhých přejezdech na dálnici, kde díky kvalitě odhlučnění a pohodlnému podvozku necítíte, že jedete vysoko nad zákonnou hranicí.

Kia v této generaci optimy ušla dlouhý kus cesty a její ostrá verze GT rozhodně stojí za povšimnutí. Cena není ni- kterak nízko, bez dvacetikoruny milion. Základ je přitom už za 350 tisíc korun. Zkuste se v ní projet!

Autor: Petr Holeček Metro.cz
Témata: auto, Kia, Dálnice, práce
zpět na článek