"Centrem Prahy prochází dálnice a doprava začíná kolabovat. Cyklistika je jediná rozumná alternativa, která Praze zbývá," řekl radní pro dopravu Josef Nosek. Radní vyslovil projektu sympatie, žádnou konkrétní finanční pomoc ale neslíbil. "Kdokoli si může požádat o grant," uvedl. V rámci grantů mohou žadatelé získat stotisícové částky, které však podle organizátorů na vybudování sítě cyklostojanů nestačí. Projekt by totiž stál desítky milionů korun.
Podle Vratislava Fillera ze sdružení Auto*Mat jsou městská kola ve světových metropolích běžnou součástí dopravy. Lidé, kteří si chtějí kola půjčovat, dostanou za poplatek elektronickou platební kartu nebo zámek. Kolo si pak mohou u libovolného stojanu půjčit a u kteréhokoli dalšího zase vrátit. Sedm podobných stojanů už stojí v Karlíně. Slouží ale především pro prezentaci soukromé společnosti, které se zabývá jejich výrobou a distribucí.
Kolo volí stále více Pražanů
|