"Každý z jednotlivých bodů bude podrobně diskutován tak, aby došlo ke všeobecné shodě na jednotlivých krocích ze strany zástupců obou krajů, případně bude přistoupeno k přijetí kompromisního řešení," píše se v dokumentu.
Zástupci krajů budou mimo jiné projednávat zásady projektování dopravní obsluhy, koncepce rozvoje infrastruktury a harmonogram rozvoje integrace. Domluvit se musí rovněž na ekonomice provozu, tarifu a dělení tržeb. Projednat musí i konkrétní smluvní přepravní podmínky pro cestující, fungování revizorů a jak se budou uskutečňovat výběrová řízení na dopravce na jednotlivých linkách a způsob předprodeje jízdenek.
Změnu musí schválit Praha i kraj
Výsledný dokument budou musí projednat pražský i středočeský výbor pro dopravu a následně bude předložen radám hlavního města a Středočeského kraje. "Uvedený materiál by měl být předložen na zářijovém jednání výboru pro dopravu a do 30. září 2014 i radě hlavního města Prahy," píše se v dokumentu.
Zřídit integrovaný dopravní systém znamená propojit městské a regionální dopravy - železnici, metro, tramvaj, trolejbusy, autobusy, ale také přívozy či lanovky do jednoho systému. Propojení přinese i využití příměstské dopravy pro obsluhu města a prodloužení městských linek pro obsluhu regionu. Cestující by jezdili podle jednotného tarifu. V novém systému by pro Prahu a kraj vznikl jeden koordinátor, který by tvořil tarify jízdného či plánoval trasy a tvořil jízdní řády. V současné době to dělají město i kraj samy.