metro.cz

V Hloubětíně vyroste nová vozovna. Kde tehdy udělali soudruzi chybu?

  6:00
Po šedesáti pěti letech bude dopravní podnik stavět novou vozovnu. Nahradí tu nejmladší postavenou na počátku padesátých let v Hloubětíně.
Vozovna Hloubětín

Vozovna Hloubětín | foto: DPP

Zatímco staré modernizované vozovny z dob Rakouska Uherska či První republiky bez problémů fungují, unikátní skořepinová betonová konstrukce nejmladší pražské vozovny z roku 1951 potřebuje radikální zásah.

„Střešní konstrukce remizovací haly je v současné době na hranici životnosti. Koncem roku 2013 byl zjištěn neobvyklý průhyb střešní konstrukce,“ potvrzuje mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl.

Problémová místa byla podepřena lešením a dopravce začal konstrukci pravidelně monitorovat a na základě výsledků zadal loni studii. Ta posoudila jednotlivé varianty možného řešení - zachování konstrukce, postupnou demolici a demolici celé pětilodní haly najednou. Na začátku letošního roku vybrala třetí, nejradikálnější řešení.

„Nyní se rozpracovává varianta demolice celé haly najednou, a to včetně demolice severního a západního přístavku haly,“ potvrzuje Štábl. 

Vozovna Hloubětín
Vozovna Hloubětín

Na jejím místě by se podle Štábla měla za dva roky stavět zbrusu nová stavba. O její podobě se v dopravním podniku diskutuje. „Chceme, aby nové objekty vozovny co nejvíce vyhovovaly současným potřebám,“ vysvětluje Štábl.

Autor: Robert Oppelt
zpět na článek