„V období mezi červnem a zářím budou na vozidle prováděny typové zkoušky předepsané platnou legislativou a Drážním úřadem. Mezi ně patří například zkouška součinnosti brzd, zkouška hlučnosti a vibrací a zkušební provoz bez cestujících,“ uvedl mluvčí dopravního podniku Jiří Štábl. „Pokud tramvaj projde úspěšně testováním a bude o ní zájem, mohla by se pražská Opravna tramvají dopravního podniku podílet na její sériové výrobě,“ dodal Štábl.
„V říjnu by pak začala EVO1 ve zkušebním provozu vozit i cestující. A kromě splnění všech technických parametrů nás také bude zajímat hodnocení od cestující veřejnosti,“ uvedl generální ředitel dopravního podniku Jaroslav Ďuriš.
Opravna tramvají Hostivař, která se na výrobě tramvají podílela, funguje od roku 1967 a je jedním z nejmodernějších opravárenských zařízení ve střední Evropě, specializovaným na údržbu, opravy a rekonstrukce tramvajových vozidel a jejich dílů.