metro.cz

Z nádraží se ozývá hučení slonů. Hlučná klimatizace duní Karlínem i­ Novým Městem

  8:19
Že je u nádraží hlučno, s tím musí počítat každý. Jenže vše má své meze. „Nové pantografové vlakové jednotky jsou sice pohodlné, ale nechápu, kdo povolil jejich provoz bez odhlučnění klimatizace. Zvláště při zvýšených venkovních teplotách připomíná hučení City Elefantů nějakou továrnu, která je slyšet až kilometr od nádraží,“ stěžuje si čtenář Metra Martin Kubík na hluk kolem Masarykova nádraží.

Další 3 fotografie v galerii
Osobní vlak City Elefant na Hlavním nádraží nedobrzdil. | foto: Václav ŠtychMetro.cz

Kvůli opravě Hlavního nádraží odklonily dráhy mnoho vlaků právě na Masarykovo nádraží a obyvatelé Karlína a Nového Města si tak nechtěně musí zvykat na hlučnou novinku. České dráhy o problému City Elefantů vědí.

„Ročně dorazí zhruba pět až deset stížností z různých míst Prahy a Středočeského kraje. Tyto chodí hlavně v létě,“ potvrzuje Petr Šťáhlavský, mluvčí Českých drah.

Vlaky City Elefant byly vyvinuty na konci 90. let minulého století. „Jedná se o dvoupatrové vozy s velkým vnitřním prostorem, který je třeba v ­letních měsících ochlazovat. Proto je tam nainstalována také dostatečně dimenzovaná klimatizace,“ popisuje vozy Šťahlavský, který zároveň dodává, že klimatizace splňuje normy v oblasti hluku.

Problémové vlaky i tak čeká úprava. „S ohledem na ­vyšší kvalitu cestování jsme se rozhodli najít řešení. V rámci plánovaných oprav dojde i na snížení hlučnosti těchto vozidel. Úpravy už provádíme,“ tvrdí Šťáhlavský.

Než odhlučněním projdou všechny vozy, zavedly dráhy pro City Elefanty nové opatření. V době odstavení vlaku bude muset být klimatizace vypnutá.

Autor: Marek Hýř Metro.cz
zpět na článek