metro.cz

Kde to v MHD vázne? Jízdní řád je mnohdy k ničemu

  9:49
Ke zpoždění jak tramvají, tak autobusů městské hromadné dopravy dochází podle čtenářů každodenně. Navazující spoje je potom problematické stihnout.
Řidič dodávky zaparkoval až u kolejí, tramvaj linky 14 nemohla projet. | foto: Aleš Fořt

Zpoždění

Pokud 85 procent spojů jezdí ve stanovené toleranci, je to dobré. Kde dopravce připouští rezervy?

  • Tramvaj č. 18 – příčinou bývá nahromadění tramvají na křižovatce Karlovo náměstí, pak také u Karlových lázní, kde tramvaje zpožďují automobily.
  • Linky 20 a 22 se nejvíce zpožďují na Malé Straně, kde auta jezdí po kolejích, a tvoří se tak kolony.
  • Linka 24 doplácí prý na řetězení s linkou 14.
  • Naopak nejspolehlivější z denních spojů byla loni linka 1, z nočních linka 59.
  • U autobusů docházelo loni vlivem dopravní zácpy ke zpožděním nejvíce u linek 180, 174, 143, 266, 207, 107, 133 a 112.

Přijede-li spoj do zastávky o tři minuty později, než by podle harmonogramu měl, nikoho to nejspíš nevzruší. I podle dopravního podniku tím byl jízdní řád dodržen. Jenže u mnoha linek to vypadá, že si jezdí, jak je napadne. O své zkušenosti s (ne)dochvilností MHD se na konci minulého týdne podělilo přes tři desítky čtenářů Metra.

Problém je hlavně u autobusů, extrémně nedochvilné bývají hlavně příměstské spoje začínající trojkou. Tak třeba linka 380 ze Zličína. „Zpoždění v úseku Zličín – Vypich je vždy minimálně deset minut. Vrcholem bylo zpoždění o 21 minut 10. června,“ píše Jan Skřivánek.

Nebo bus 136 na Jižní Město. „Ve špičce dorazí na zastávku Nad Pahorkem s až sedmiminutovým zpožděním. Někdy dlouho nic a pak přijedou třeba tři najednou,“ dodává Miloslav Dušek.

To bývá případ i u tramvají, často se zmiňuje linka 22. Podle dopravce ke zpoždění dochází hlavně vinou hustoty dopravy, čtenáři však za viníka označují neustálé změny v režii organizace Ropid. Ta prý také k jejich podnětům bývá hluchá.

Kolik stížností se tedy musí sejít, aby se něco změnilo? „To je individuální. Někdy stačí jeden, ale musí být oprávněný. Vše vyhodnocujeme,“ tvrdí mluvčí Ropidu Filip Drápal. Deník Metro mu proto opakující se konkrétní podněty předá s žádostí o sdělení, jak tento stav změnit.

Autor: Tomáš Belica Metro.cz
zpět na článek