metro.cz

Šotouši změří síly. Navrhnou změny v pražské MHD

  11:50
Nadšenci do MHD mají možnost ukázat, co v nich dřímá. Celé letní prázdniny mohou pracovat na návrhu změny organizace pražské či středočeské veřejné dopravy. Jejich dílo pak zhodnotí dopravní odborníci na slovo vzatí. Druhý ročník soutěže Dopravní návrh právě odstartoval
Vzpomínáte si ještě na dobu, kdy v metru nesměl chybět výpravčí? | foto: Archiv DPP

Šotouši – lidé, kteří tak nějak tíhnou ke všemu, co se týká železnice a veřejné hromadné dopravy. Obyčejní smrtelníci jim často nerozumí. Zatímco běžní cestující si totiž zpravidla vystačí s výrazy jako tramvaj, autobus či metro. Z úst šotoušů zaznívají zcela jiná označení typu „15T“, „B 831“ či například „81-71M“. Nejsou to však jen pouhé prostředky MHD, které tyto nadšence fascinují. Šotouši jsou proslulí i svou oblibou v kreslení, konkrétně tras linek MHD do uličních map.

Kdo je větší šotouš?

A právě v této své dovednosti se nyní mohou blýsknout. Sdružení přátel veřejné hromadné dopravy totiž vyhlásilo 2. ročník soutěže Dopravní návrh. Hlavním úkolem pro soutěžící je navrhnout  změnu v organizaci městské hromadné dopravy v Praze či Středočeském kraji. Účastnníci by si v soutěži měli vystačit se stávající sítí MHD. „Je zakázáno navrhovat jakékoliv nové stavby, vyjma drobných stavebních úprav jako například vybudování zastávky,“ vysvětlují zástupci sdružení v podmínkách soutěže.

Své návrhy, které kromě samotných změn musí obsahovat alespoň jednoduché schéma, mohou lidé do soutěže zasílat až do konce srpna. Poté usedne odborná komise složená z členů zmíněného sdružení, zaměstnanců Ropidu, odborníků z dopravní fakulty ČVUT, zastupitelů obcí a dalších expertů. Ti následně vyberou vítězný návrh. Zda inspiruje organizátora městské hromadné dopravy k tomu, aby podle něj upravil jízdní řády v Praze, jisté není. Soutěž ale i přesto zůstává příležitostí pro šotouše změřit síly a ukázat, kdo je silnější v kramflecích.

Soutěž

Nejzazší termín odevzdání návrhů: 31. sprna 2015

Kam odeslat návrh:spvhd@email.cz

Více informací ZDE

Autor: Metro.cz
zpět na článek