Při nevyhovujících povětrnostních podmínkách nicméně bude muset být v provozu i vedlejší přistávací dráha, jejíž provoz hlukem obtěžuje obyvatele přilehlých pražských částí a Kladna.
„Nutná rekonstrukce byla plánována s ohledem na to, aby změna provozu zasáhla okolí, co možná nejméně. Obce a městské části, kterých se změna provozu týká, již byly o plánované rekonstrukci s předstihem informovány,“ uvedla Janoušková.
Letiště podle statistik proudění vzduchu očekává, že během tří měsíců oprav bude problematická vedlejší dráha v provozu zhruba 30 dní. Proudění vzduchu letiště sleduje kvůli vzlétajícím letadlům, neboť obecně platí, že vzlet je příznivější proti větru.
Spolu s opravou pojezdové dráhy uskuteční letiště rovněž pravidelnou údržbu hlavní přistávací dráhy, v rámci které bude letiště z ranveje odstraňovat nánosy gumy z pneumatik letadel. Tyto práce potrvají od 15. do 18. března a hlavní ranvej bude v tyto dny mimo provoz pouze přes den vždy do 18 hodin, aby v noci využití vedlejší přistávací dráhy nerušilo obyvatele hustě obydlené oblasti v ose dráhy.