metro.cz

Rychlíky z metropole podražily. Lítačka platí jen do stanic, kde vlak zastavuje

  11:54
Pokud jste zvyklí jezdit rychlíkem z Prahy do Kladna, Všetat či Kralup nad Vltavou a ­při platbě jízdného používáte tramvajenku, patrně jste si včera poprvé pár korun připlatili. Začala totiž platit nová pravidla, kvůli nimž vám zelená karta ušetří k lístku na vlak méně korun než dříve. Důvod je prostý. Průvodčí ji totiž nově uznává jen do stanic v ­pásmu, ve kterých rychlík skutečně zastavuje, nikoliv jimi jen projíždí.
Kromě zvýšení počtu spojů cestující potěší zkrácení intervalů na páteřních tratích (2.12.2016) | foto:  Michal Šula, MAFRA

„Například při cestě rychlíkem do Kralup platila dosud jízdenka PID pro území Prahy až do zastávky Praha-Sedlec. Navazující jízdenku Českých drah (ČD) bylo nutné mít zakoupenou až z ­této zastávky. Nově bude nutné zakoupit jízdenku již z ­poslední zastávky na území Prahy, kde rychlík pravidelně zastavuje, tedy převážně ze zastávky Praha-Podbaba,“ řekl deníku Metro mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Chaos

Ropid vysvětluje změnu tím, že chce do své sítě postupně zapojit rychlíky, které dosud u Českých drah objednává a­ platí ministerstvo dopravy. Na jejich provoz bude Ropid přispívat.

Situace platí i pro opačný směr, kdy je Praha-Podbaba první zastávkou pro rychlíky na území metropole. Do ní tedy cestující musí mít zakoupenou jízdenku ČD.

Úprava jízdného, na které se dohodly Ropid, České dráhy a ministerstvo dopravy v závěru roku, přinesla několikakorunové zdražení jen těm, kteří používají pro své cesty rychlíky. Naopak u­ osobních a­ spěšných vlaků žádné změny nebudou. „Těm, kteří využívají jízdenky PID pro celou cestu, se cena nemění vůbec. Naopak jsou oproti těm Českých drah levnější,“ dodává Drápal.

Odpůrci zdražování se v internetových diskusích dělí na dvě části. Zatímco jedni kritizují fakt, že Ropid spolu s Českými drahami zvýhodňují uživatele pomalejších spojů, druzí se diví tomu, že byla dosud kombinace jízdenky ČD a Lítačky s kuponem vůbec ve vlaku možná.

Zdražovalo se v řádu několika korun. Jedna cesta z Kladna do Prahy s využitím pražské jízdenky přišla až do včerejška na 35 korun, teď za ni cestující zaplatí o čtyři koruny víc. Větší cenové rozdíly nastávají na kratších vzdálenostech.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek