metro.cz

Táhne lego, Star Wars i Pokémoni. Jak hodnotí pražské akce odborníci?

  14:58
Čím umí obchodní domy překvapit? Ptali jsme se odborníků.

Další 2 fotografie v galerii
Denisa Hejlová, vedoucí katedry marketingové komunikace a PR na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy | foto: ArchivMetro.cz

Poslední roky je trend trávit v obchodních domech trochu méně času než dříve. A tak se centra snaží nalákat na co nejzajímavější a nejneobvyklejší akce. Poslední, která se vymykala obvyklým konvencím, byla akce Pokémon Challenge. Nákupní centrum Chodov a Černý Most zaplavily spíše mladší ročníky, lidé, kteří hrají mobilní hru Pokémon Go. Centra si pro ně v únoru připravila speciální herní stanice.

„Většinou obchodní centra sáhnou po spojení s#módní přehlídkou, prezentací automobilek a líčení, ale toto bylo propojení s on-line hrou, což je neobvyklé,“ uvedla Denisa Hejlová, vedoucí katedry marketingové komunikace a PR na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy.

Nejvíce dnes lidí slyší na sportovní akce svého oblíbeného klubu, zajímavé výstavy či akce typu Night Shopping. „Ale nejdůležitější jsou pro lidi cenové akce,“ říká Jan Polák, specialista Ipsos na výzkumy v obchodních centrech.

Perličky z obchodních center

Nejvíce navštěvovaná nákupní centra podle Ipsosu jsou v centru Prahy Palladium a Nový Smíchov. Dále od centra pak Chodov, Centrum Černý Most, Letňany a Pankrác.

Centrum Chodov zaznamenalo velký úspěch s charitativním projektem Pink Carpet: Helping Dolls, kdy začínající návrháři pomohli dětem z Fondu ohrožených dětí Klokánek.

V OC Šestka to letos nejvíce žilo o víkendu, který byl zaměřen na Star Wars.

Centrum Černý Most přilákalo poměrně hodně lidí na interaktivní výstavu Večerníček slaví 50.

Eden zabodoval výstavou o historii lokality Edenu od počátku 20. století, kdy se tam rozprostíral lunapark.

Army den bude letos podruhé v OC Atrium Flora.

„Otázkou ale je, jaký to má dopad na nákupy lidí v ten konkrétní den, spíše mají imageový charakter. Nákupně jsou zajímavé Night Shoppingy se slevami, rovněž některé dlouhodobé výstavy v prostorách obchodních center, i akce pro děti mohou být úspěšné,“ dodává Polák.

Na dotaz, jestli nejsou některé akce spíš kontraproduktivní, odpovídá Polák, že poslední roky je trend trávit v OC trochu méně času než dříve. Takže pokud je tam nějaká mega akce, standardní zákazníky to spíš odradí. Pro děti je pak největším zážitkem setkání s oblíbeným zpěvákem, malířem nebo vypravěčem. „Dále lego výstava, tematické výstavy obecně, například lodě, letadla, auta, železnice a další,“ říká Polák. „Oblíbené jsou výstavy typu dinosauři nebo různé věci o zvířatech, třeba i workshopy pro děti. To bývají poměrně navštěvované akce,“ dodává Hejlová.

Poslední dobou se objevuje řada charitativních akcí. „Z mnoha našich výzkumů vychází, že česká populace vnímá témata společenské odpovědnosti a udržitelného rozvoje stále víc, snaží se podle svých možností zapojovat i do charitativních akcí apod. Prostě lidem není jedno, co se ve společnosti a kolem nich děje, jak se chovají různé firmy na trhu z tohoto pohledu, a to je dobře,“ říká Tomáš Macků, ředitel komunikace Ipsos.

Čtěte také:

Posledním trendem jsou pak časopisy, kterých je čím dál tím více a profesionalizují se. Většinou jsou zacílené na ženy a vypadají jako lifestylové časopisy.

„Jelikož jsou zadarmo, musí být důraz na vyvážený obsah. Aby neměl pocit, že konzumuje jen reklamu, tak mu musíte dát i nějaký obsah, který čtenáři přinese nějaké uspokojení, něco, co vyhledává, co potřebuje,“ dodává Hejlová.

zpět na článek