metro.cz

Pozor, ať na Masarykově nádraží nezakopnete!

  6:45
Komplikace i bizarní situace přináší cestujícím rekonstrukce Masarykova nádraží.
Nejvíc je na ceduli na Masarykově nádraží kvůli schůdečku vykřičníků.

Nejvíc je na ceduli na Masarykově nádraží kvůli schůdečku vykřičníků. | foto: Filip Jaroševský, Metro.cz

„Cedule nás tu upozorňuje, abychom nezakopli. O co? O tenhle dvoucentimetrový schůdek?“ diví se cestou do práce čtenář deníku Metro Jan Tůma. Opravy haly Masarykova nádraží, které jsou v plném proudu již od loňského září, sem totiž přinesly zbrusu novou dlážděnou podlahu. Ta je ale při navazování na tu původní mírně vystouplejší, a tak tu před nebezpečím varuje cedule plná vykřičníků: Pozor!! Nebezpečí zakopnutí!!!

„Někdo tady nejspíš spadl přímo na nos, jinak by je to sem dát ani nenapadlo,“ dodává na místě Mirek, který si chodí do haly kupovat svou oblíbenou svačinu – párek v rohlíku.

Neobvyklá cedule není podle místních živnostníků i pravidelných cestujících zdaleka jedinou zvláštností, kterou rekonstrukce nádraží přinesla. Nejprve zde způsobovalo zmatky dřevěné hrazení, které nutilo cestující krkolomně obcházet opravované plochy s dělníky, poté je vystřídala zcela otevřená stavba, kdy byly cestující bez předchozího varování vystavování nepřiměřenému hluku či oblakům prachu.

„Když se tu dělníci pustili do řezání dlaždic přímo mezi lidmi nebo když tu jednou někdo zapomněl uprostřed haly pneumatické kladivo, docela jsem koukala,“ líčí zážitky z Masaryčky Klára Novotná, která si přes nádraží obvykle zkracuje cestu do Hybernské ulice.

U nádraží má do budoucna vyrůst administrativní i rozsáhlá obchodní zóna. Za plného provozu se tu mají opravovat fasády, přemisťovat pokladny či zřizovat nové prodejny.

Rekonstrukci za 135 milionů korun zaplatí společnost Penta, která chce do budoucna na nádraží navázat také administrativní a obchodní zónu. Podle mluvčího společnosti Iva Mravinace jdou zatím práce podle plánu.

„Po opravách podlahy v hale se pomalu chystáme začít budovat nové toalety. Než ale budou dokončeny, počítáme se třetím čtvrtletím tohoto roku, budou ty staré pochopitelně v provozu. Právě na jejich místě bychom poté zřídili nové pokladny,“ líčí Mravinac.

Nejbližší poměrně velké omezení přinese cestujícím oprava vnější fasády u vstupu do stanice metra Náměstí Republiky.

Frekventovanou část nádraží totiž do měsíce opět zakryje bednění, a cestující tak budou muset využít o několik metrů vzdálenější hlavní vchod do budovy. I zde se ale podle Mravinace pohyb cestujících zkomplikuje.

„Opět zde bude nutné vytvořit koridor, kterým budou cestující kolem stavby procházet. Omlouváme se, ale snažíme se omezovat co možná nejméně,“ dodává Mravinac.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek