metro.cz

Stržené troleje v Praze stojí statisíce

  13:13
Od půl osmé ráno do půl třetí v úterý odpoledne téměř stála doprava ve smíchovské Nádražní ulici kvůli neopatrnému řidiči kamionu, který poškodil tramvajovou trolej.

Další 1 fotografie v galerii
V Nádražní ulici na pražském Smíchově poškodil náklaďák trolej (18.4.2017). | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

Podobným nehodám, které způsobuje hlavně nepozornost řidičů nákladních aut, se dá podle dopravního podniku zabránit jen těžko. Za první tři měsíce eviduje DPP čtyři nehody a škodu čtvrt milionu korun. Kromě značek jsou podjezdy vybaveny i výstražnými zařízeními.

„Na místech, kde je to technicky možné, jsou umístěny zábrany v podobě kovových kruhů nad jízdním pruhem, které nepozorného řidiče upozorní zvukem,“ popisuje mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Důvody, proč řidiči chybují, jsou stále stejné: kromě neopatrnosti třeba i to, že používají navigaci určenou pro osobní auta, která je do podjezdu navede.

Dopravní podnik opravy ročně stojí statisíce. Mnohem víc by pak stálo jediné řešení, které může problém definitivně vyřešit – přestavba starých podjezdů, které s velkými kamiony nepočítaly.

Podobný problém ale řeší i Ředitelství silnic a dálnic. Například u Lochkovského tunelu, pokud tam vjede kamion vyšší než 4,6 metru, semafor zastaví dopravu a okruh stojí. Tunel bývá kvůli překročení tohoto limitu uzavřen v průměru asi dvěstěkrát ročně. Čidlo ovšem někdy zapne i uvolněná plachta na náklaďáku.

Stržené troleje

  • Ročně eviduje dopravní podnik zhruba dvě desítky podobných nehod a škody za statisíce. Jejich počet v posledních třech letech klesá.
  • Loni se stalo 15, v roce 2015 k 25 a v roce 2014 28 podobných nehod.
  • Podobných problematických míst je v Praze zhruba desítka, nejčastějšími místy nehod bývá Fidlovačka, Výstaviště, Zahradní Město, případně jako včera Plzeňka – Na Knížecí.
Autor: Robert Oppelt
zpět na článek