metro.cz

Legendární T3 může v Praze jezdit další roky

  17:13
Přestavěnou tramvaj můžete potkat na lince číslo 13.
Z Černokostelecké dnes vůz vyjíždí směr Čechovo náměstí v 7.20, 9.00, 10.35, 12.11, 13.47 av15.20 hodin. | foto: DPPMetro.cz

Do provozu včera poprvé vyrazila z vozovny Strašnice legendární tramvaj T3 v nové, nízkopodlažní úpravě. Vůz přestavěný podle návrhu architekta Patrika Kotase poznáte snadno. Jeho čelo zdobí klín v krémové barvě, který má nově upravenou T3 odlišit od ostatních tramvají.

„Tato tramvaj bude jezdit v provozu s cestujícími na lince číslo 13,“ uvedla tisková mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková. Vnější vzhled ale není jedinou úpravou. Za zhruba osm a půl milionu dostala novou elektrickou výzbroj a změní podobu i zevnitř.

Především bude mít snížený prostředek, kterému se slangově říká „vana“. Tato úprava umožňuje například přepravu vozíčkářů či snazší nástup pro rodiče s kočárky nebo starší cestující. „Novým prvkem pro zvýšení bezpečnosti cestujících jsou nové dveře osazené LED lištou, která barevně informuje cestující při nastupování a vystupování o stavu a režimu dveří. Toto opatření by mělo eliminovat případy sevření cestujících dveřmi,“ vysvětluje Řehková.

Dopravní podnik si zatím nechal v Krnovských opravnách a strojírnách přestavět jeden vůz, který bude dopravce testovat. „Následně proběhne vyhodnocení a rozhodneme o dalších úpravách. Pokud by vše proběhlo podle plánu, můžeme jich zmodernizovat až devadesát a Pražané se s nimi budou potkávat v metropoli dlouhé roky,“ řekl generální ředitel dopravního podniku Martin Gillar.

Zcela nové tramvaje by stály kolem 20 milionů, a tak se asi dostanou ke slovu opět šikovné ruce zaměstnanců v dílnách, protože rekonstrukce starých vozů přijde odhadem na polovinu. Podle technického ředitele Jana Šurovského nemá smysl kupovat nové jednovozové tramvaje, protože přestavba má řadu dalších výhod.

„Pokud bude potřeba, můžeme ke zrekonstruovanému vozu připřáhnout i normální. To by při nákupu jiného typu možné nebylo,“ popisuje Šurovský. Navíc dopravní podnik ušetří náklady na servis, dodávky náhradních dílů nebo školení řidičů.

Autor: Robert Oppelt
zpět na článek