metro.cz

Levnější parkování i letenské parkoviště. Pražští radní hlasovali jako o život

  7:53
800 míst u Blanky se má otevřít 1. září.

Další 1 fotografie v galerii
Ilustrační foto | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Před dvěma lety otevřelo město slavnostně tunel Blanka. Jeho součástí jsou pod Letnou i dvě podzemní parkoviště, ta ale zatím zela prázdnotou. Teprve včera schválili radní výběr provozovatele, stala se jím firma OK Služby Praha, za pronájem zaplatí ročně 7,5 milionu korun.

Předpokládaný termín otevření je 1. září. Má se do nich vejít více než 800 aut, z­čehož 315 míst bude určeno pro rezidenty z­Prahy 7, kteří za místo zaplatí 800 korun měsíčně. Na otevření druhého parkoviště na Prašném mostě si ale motoristé ještě počkají. „Připravujeme soutěž na provozovatele a předpokládáme, že se garáže otevřou nejpozději od 1. ledna,“ slibuje náměstek primátorky pro dopravu Petr Dolínek.

Levnější parkování

Poklesnou ceny parkování v­ zónách placeného stání.

Zlevní roční poplatky pro podnikatele za první auto a­ poplatky za druhé auto rezidentů o pět tisíc korun.

Lidé se zdravotním postižením budou platit stejný roční poplatek jako lidé starší 65 let, tedy 360 korun.

Nové ceníky budou v platnosti od 24. srpna tohoto roku. Změny město připravilo po vyhodnocení dosavadního fungování zón.

„První měsíce provozu ukázaly některé problémy, které lze napravit. Sníží se tak finanční zátěž pro velké množství Pražanů i živnostníků. V neposlední řadě pak ulevujeme zdravotně postiženým,“ uvedl náměstek primátorky Petr Dolínek.

Developer pro déčko

Praha společně s dopravním podnikem začne hledat v soukromé sféře partnera, se ­kterým založí firmu podílející se na výstavbě metra D.

Má pomoci při rozvoji okolí stanic i při výkupu problematických pozemků.

Vznik firmy avizoval DPP už v únoru. Vlastnictví v ­podniku bude rozloženo tak, že DPP bude vlastnit 49 procent akcií, zbylých 51 procent pak připadne investorovi.

Firma má usnadnit výkup chybějících pozemků. Nebude totiž svázána předpisy, které městu zakazují vykupovat pozemky za vyšší než odhadní cenu. Stanice ale bude patřit pouze DPP, aby se předešlo případným sporům ohrožujícím provoz metra.

Praha chce nádraží

Město začne jednat s Českými drahami o odkupu budovy Nákladového nádraží Žižkov.

Nákup bude financovat z­ rozpočtové rezervy určené pro akvizice nemovitostí. Nákup by město rádo uskutečnilo do podzimu.

Podle dlouholetých plánů má v památkově chráněné budově nádraží vzniknout kulturní a vzdělávací centrum.

Hlavní město má ze zákona možnost požádat o nákup budovy od státu bez výběrového řízení za předpokladu, že budoucí využití bude obecně prospěšné.

Podle plánu, který si před dvěma lety nechala zpracovat radnice Prahy 3, by nákup nádraží a jeho přeměna vyšly na asi dvě miliardy.

Autor: Robert Oppelt
zpět na článek