metro.cz

Chytrá erotika Pražany přitahuje

  7:45
Pražské sexshopy hlásí v létě vyšší návštěvnost. V průměru zákazníci utratí 900 korun.
Venušiny kuličky. Za designovou kolekci erotických pomůcek pro ženy získala hlavní cenu v prestižní soutěži Národní cena za studentský design Anna Marešová. | foto: Kateřina Hrabětová

O „chytré“ erotické hračky, které lze ovládat na dálku prostřednictvím aplikace v mobilním telefonu, pociťují v posledních týdnech růst zájmu v erotickém obchodě Sexshop 51 v Letňanech.

„Jedná se o vibrační vajíčka pro dámy a stimulátory prostaty pro pány. V nákupních košících právě v letních měsících častěji vidíme menší a kompaktnější hračky, které si můžete vzít s sebou na zpestření dovolené,“ popisuje prodejce Adam Ošťádal.

S červencem a s letními prázdninami přichází každoročně oživení prodejů v obchodech s erotickými pomůckami. Prodejci pražských sexshopů tento každoroční jev připisují především nástupu klidnějšího období.

Podle Roberta Kvapila, prodejce z obchůdku Sexshopik.cz v Horních Počernicích, to na sebe často prozradí i samotní zákazníci. „Děti jsou na táborech a dospělí mají více času. Totéž platí pro studenty, nemusí se učit na zkoušky a mají čas na relax, natož na erotiku,“ říká pro deník Metro Kvapil. Podle něj se v tomto období lidé také daleko méně brání experimentům. „Aktuálně vedou tradičně vibrátory, masturbátory a anální pomůcky. Je vidět, že se lidé nebojí experimentovat. Anální pomůcky se tolik v minulosti neprodávaly,“ dodává Kvapil.

Průměrný zákazník pražského sexshopu utratí v prodejně zhruba devět set korun. Mezi produkty, které se zde v letních měsících prodávají nejlépe, patří krom klasických vibrátorů a dalších masturbačních pomůcek také takzvané vibrátory pro páry.

„Je to takové céčko, které jednou částí dráždí ženu na bodu g a druhou částí na klitorisu. Při tom se dá normálně souložit, takže to vibruje i pánovi na penisu. Tyto hračky jsou opravdu velmi oblíbené nejen v létě, ale i před Vánocemi. To jich prodáváme stovky,“ předvádí hračku Jiří Vališ v prodejně v Plzeňské ulici.

Ačkoliv velká část příjmů sexshopů pochází z prodeje přes internet, kde se lidé méně ostýchají, podle Tomáše Kubíka ze Sexshop.cz, sídlícím na Karlínském náměstí, se nákup online od toho v kamenné prodejně zas tak moc neliší.

„Prodej v kamenné prodejně také velmi podléhá osobním preferencím té které prodavačky, protože když ona má něco ráda, něco ráda používá, velmi snadno to nadšení přenese na klienty. Pak se stane, že na jedné prodejně navzdory doporučením a požadavkům vedení se prodávají zcela jiné produkty nežli na jiné,“ směje se Kubík.

Že jde ostych přes léto více stranou, umějí některé sexshopy využít ještě více. Například portál 4sex.cz pořádá dokonce speciální prodejní párty pro ženy. „Kamarádky si předem domluví termín, přijdou k nám a my otevřeme sexshop exkluzivně jen pro ně. Pohostíme je šampaňským, můžou si v klidu a bez ostychu prohlížet produkty, poradit se s naší asistentkou a navíc dostanu ještě na vše slevu,“ láká k účasti prodejce Martin Lacina.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek