metro.cz

I. P. Pavlova se proměnila v dopravní špunt kvůli opravám

  14:28
Z tramvajových kolon „není úniku“. Může za ně výluka v pražských Nuslích.
Stojící tramvaje na I. P. Pavlova | foto: Metro.cz

Pokud naženete neúměrně velké množství tramvají do­ úzké Ječné ulice, kterou ještě křižuje frekventovaná magistrála, mají cestující zaděláno na čekání u příslovečného dopravního špuntu. Ten vzniká v okolí I. P. Pavlova od­ začátku září a způsobuje ho rekonstrukce tramvajové trati v nedalekém Nuselském údolí. Cestujícím tak ve špičce často nezbývá nic jiného než se vydat směrem na­ Karlovo náměstí po­ svých.

Velká oprava v Nuslích ovlivňuje celou Prahu

Černé scénáře hovoří o negativním vlivu uzavírky na dopravu v jiných částech Prahy. Pokud totiž vzniká špunt na Karlově náměstí, komplikuje to i provoz tramvají jedoucích ve směru od Národní třídy.

Rekonstrukce v úseku Albertov–Otakarova trvá od 2. září do 9. prosince. Týká se 1,5 kilometru dlouhého úseku.

Nové trasy odklání tramvajové linky číslo 7 a 14. Zrušen je provoz linky číslo 4 a odkloněna linka číslo 23. Ta ale nemá plnohodnotné parametry, a­ tak je v ulici Ječné obvykle šest spojů.

„Jedinou náhradní odklonovou tramvajovou trasou je právě trať v Ječné, která má ale limitovanou kapacitu průjezdu. Bylo tedy zvoleno minimalistické řešení, které odklání tramvajové linky číslo 7 a 14. Oproti tomu byl zrušen provoz linky číslo 4 a odkloněna nostalgická linka číslo 23. Tímto, byť minimalizovaným opatřením se téměř vyčerpává kapacita průjezdnosti této tratě, a tedy dochází aktuálně za určitých okolností k občasným komplikacím při průjezdu,“ řekla deníku Metro mluvčí dopravního podniku Aneta Řehková.

Snížení počtu linek by ale podle Řehkové situaci ještě zhoršilo. Rekonstrukce mezi Albertovem a zastávkou Otakarova poblíž náměstí Bratří Synků má podle plánu skončit 9. prosince a do té doby by zde nebylo pro Pražany dostatek spojů.

Podobně krušnou tramvajovou uzavírku zažila metropole i před necelými dvěma lety, kdy se pro elektrické soupravy uzavřela podstatná část Plzeňské ulice vedoucí k­ frekventované křižovatce Anděl.

Kdy bude kolektor

V Ječné má v budoucnu vzniknout podzemní kolektor. Město nemá řešení, kudy odklonit dopravu.

Dle expertů momentálně existují dvě varianty, jak celou věc provést. Buďto Praha počká, až bude možné tramvaje odklonit přes plánovanou trať na Václavském náměstí, kde plánuje kolektor rovněž zbudovat, nebo bude stavět pod rekonstruovanými tramvajovými tratěmi. Nyní se staví kolektor Hlávkův most pod Vltavou.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek