metro.cz

Praha vyfasuje dvě stě klimatizovaných autobusů

  9:32
Nové posily pražské MHD vyjdou dopravní podnik na 1,2 miliardy korun.
Autobus (ilustrační foto) | foto: DPP

Sto padesát nízkopodlažních kloubových a padesát standardních autobusů nakoupí do pěti let pražský dopravní podnik. Ten podepsal smlouvu s českou firmou SOR Libchavy, která dodávku nových autobusů získala v tendru.

Celkové náklady mají dosáhnout částky 1,2 miliardy korun. Důvodem investice je podle náměstka primátorky pro dopravu Petra Dolínka snížení průměrného stáří vozového parku.

„ Jde o významnou investici . Cílem je, abychom se ze současného průměrného stáří devět let dostali na ideální úroveň sedm a půl roku,“ říká náměstek Dolínek.

Autobusy

1177

  • Tolik autobusů nyní provozuje v hlavním městě dopravní podnik. Náklady na jejich provoz v rámci pražské integrované dopravy činí ročně téměř čtyři miliardy korun.

Přesné termíny dodávek vozů budou stanoveny až po jednání s dodavatelem a s ohledem na momentální potřeby a finanční možnosti podniku. Smlouva je nicméně uzavřena na pět let, takže v tomto období by měla být objednávka dokončena.

Jeden kloubový autobus vyjde dopravce na něco přes sedm milionů korun, v případě standardních, částečně nízkopodlažních vozů pro příměstské linky jde o částku 4,3 milionu korun. Podle generálního ředitele dopravního podniku Martina Gillara je hlavním cílem investice snížení provozních nákladů. „Jsem také rád, že budeme zvyšovat standard kvality poskytovaných služeb našim cestujícím,“ dodává Gillar.

Ve výběrovém řízení hrála podle dopravce velkou roli spotřeba nafty a nové vozy plní aktuálně nejpřísnější emisní limity. Vozy budou klimatizovány a vybaveny automatickým hasicím systémem pro případ poruchy motoru.

Vnitřní část vozidel budou snímat kamery a novinkou je systém automatického počítání cestujících. V kloubových autobusech bude možné současně přepravovat dva invalidní vozíky a ve standardních bude možné kupovat jízdenky prostřednictvím bezkontaktních platebních karet.

Dopravce před více než rokem rozhodl o výrazné obnově vozového parku a v současné době probíhá další výběrové řízení na tři stovky standardních nízkopodlažních autobusů.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek