Z bývalého sídla pobočky České spořitelny si ale lidé nebudou ve velkém nosit nábytek na zádech, ani zde nebudou moci poobědvat oblíbené masové kuličky. Ve dvou patrech budovy o rozloze osmi set metrů čtverečních chce společnost své výrobky především prezentovat.
„Jde o dočasný prostor, kam mohou zákazníci přicházet za inspirací a za našimi specialisty, kteří jim pomohou při plánování kuchyní, šatních systémů či úložných prostor v obývacích pokojích. Jeho součástí bude i naše oblíbená kavárna a prostory pro workshopy, semináře a další akce určené všem, kteří mají zájem o naši značku či design vůbec. Expozice nabídne nečekaná řešení a různé neotřelé kombinace výrobků, tvarů a materiálů a zaměří se na prezentaci novinek ze sortimentu Ikea a nových kolekcí,“ řekl deníku Metro lídr projektu Peter Tichý.
Svůj nový obchod Ikea nazývá pop-up studio. Podobné dočasné prodejny malého formátu už nábytkářská společnost nedávno otevřela v řadě evropských měst, jako je Varšava, Curych, Stockholm či Řím.
Zatím není jisté, jak dlouho na svých místech vydrží. Pop-up pobočky totiž mají hlavně udržovat v centrech měst povědomí o značce. Může se tak klidně stát, že se prodejna po pár měsících odstěhuje z Václavského náměstí jinam. „Po půl roce projekt vyhodnotíme a rozhodneme se, jaké kroky je třeba dále udělat,“ uvedla mluvčí Ikea Zdeňka Pecková.
V pětipatrové budově na Václavském náměstí 16 zatím probíhá rekonstrukce. Zatímco Ikea obsadí pouze přízemí a první patro domu, ve zbylé části se usídlí pobočka sítě hotelů Pytloun Hotels. Smlouvu o pronájmu zbytku budovy podepsala hotelová firma s tou nábytkářskou teprve minulý týden.