metro.cz

MHD na Libeňáku nahradí přívozem

  9:58
Dnes od sedmi hodin ráno zahájil předčasně sezonu přívoz P7 mezi Holešovicemi a Karlínem. Pražský dopravní koordinátor Ropid tak chce pomoci Pražanům, kteří se kvůli náhlému uzavření Libeňského mostu nemohou přes řeku dostat jinak než pěšky či na kole.
Přívoz mezi Holešovicemi, Štvanicí a Karlínem brázdí Vltavu od srpna 2015 | foto: Facebook: Přívoz Praha 7 Holešovice Karlín HolKa

„Původně sezonní přívoz P7 Pražské paroplavební společnosti, zvaný HolKa, bude v provozu každý den v základním intervalu třicet minut, ve špičkách pracovních dnů bude interval zkrácen na patnáct. Provoz ve všední dny začne ráno v sedm, o víkendech v osm hodin a poslední plavba bude každý den v osmnáct hodin večer,“ říká mluvčí Ropidu Filip Drápal.

V hlavním městě jde již o ­třetí přívoz, na kterém se s­ Lítačkou či štípnutým lístkem můžete proti plánu přepravit přes Vltavu. V sobotu před Štědrým dnem byl v Troji zprovozněn přívoz P8, který má dopravovat cestující na Císařský ostrov a zpět místo zřícené lávky. Ačkoliv jeho provozní doba by měla být každý pracovní den od 7 do 19 hodin, začátkem roku kvůli velkému průtoku vody nejezdil několik dní.

„Kolísání průtoku pod soutokem s Berounkou je běžné i v tomto ročním období. Je třeba vzít v úvahu, že k průtoku pocházejícímu z­ Vltavské kaskády, který je regulován, se k Vltavě přidává i ­průtok z řeky Berounky, který není regulován žádnou soustavou vodních děl. Navíc k ­plavbě v Troji je určen vedlejší plavební kanál, nikoli koryto řeky,“ vysvětlil deníku Metro příčinu problému Hugo Roldán z­ Povodí Vltavy.

Oproti svému běžnému rozvrhu, podle kterého jezdí přívoz Prahy 5 jen od dubna do října, vyrazil v polovině prosince i ten. Důvodem bylo dočasné uzavření pěších lávek na Železničním mostu, které spojují Výtoň se Smíchovem. Na své cestě obslouží přístaviště Císařská louka, Kotevní a Výtoň.

„Koncem března pak na sezonu přibude přístaviště Náplavka Smíchov a­ druhé plavidlo pro zajištění vyšší poptávky,“ vysvětluje Drápal.

Opravy lávek na Železničním mostě potrvají zhruba dva roky. Samotná rekonstrukce je naplánována až na letní sezony 2018 a 2019, protože práce je možné zahájit až po květnové odstávce plynovodu umístěného na konstrukci lávek.

Omezení tramvají a autobusů na Libeňském mostě

  • Na most mezi Holešovicemi a ­Libní mohou jen cyklisté a  chodci.
  • Výluka se dotýká tramvají číslo 1, 3, 10, 14, 16, 17, 24, 25, 31, 94 a 95.
  • Zavedena je také speciální linka číslo 30 v­trase Bulovka, Okrouhlická, Kobylisy, Ládví a Sídliště Ďáblice. Další mimořádná tramvaj číslo 31 zase posiluje spoje na trase Spojovací až na Sídliště Modřany.
  • Zřizují se také nové zastávky: Vltavská na předmostí Hlávkova mostu a Palmovka v ulici Sokolovské.
  • Změny v jízdním řádu postihly také autobusy 156, nově se zavádí linka X156 v trase Nádraží Holešovice, U Vody, Přívozní, Přístav Holešovice, Maniny, Tusarova, Dělnická, Maniny, Přístav Holešovice, Přívozní a zpět na Nádraží Holešovice.
  • Linka číslo 201 je v pracovní dny posílena v trase Nádraží Holešovice a Bulovka vloženými spoji s označením X201.
Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek