metro.cz

Pražské uzavírky lidem komplikují dopravu

  8:55
Někteří cestující postrádají informátory, podle dopravního podniku jich je dost. Zavřený Libeňský most, výstupy na náměstí Republiky, Palmovce, Andělu i na Budějovické, uzavřený přestup na Muzeu, rozkopaná tramvajová trať v Zenklově ulici i na Malé Straně. Cesta do práce se v dnešních dnech stává pro cestující v hlavním městě dobrodružstvím.
Informátor radí lidem s dopravou u zavřeného vestibulu stanice metra B Anděl. (25. září 2017) | foto:  František Vlček, MAFRA

Přitom by mnohdy stačilo, aby zmatené cestující naváděl dostatečný počet informátorů.

Podle Rudolfa Palduse, který již několik let pracuje v Londýně, je to v MHD hlavního města Velké Británie běžná praxe. „O víkendu tu na chvíli kvůli technickému zásahu spojenému s místním Signal festem uzavřeli jedny schody do metra. I když byl druhý vstup vzdálen jen několik metrů, bylo zde k dispozici několik desítek vstřícných informátorů, kteří nenechali nikoho bloudit. V Česku by sem jen píchli ceduli,“ řekl deníku Metro Paldus.

Největší zmatky zažila Praha v posledních dnech kvůli uzavření Libeňského mostu. Přetržení páteřního spojení mezi Holešovicemi a Libní zde totiž způsobilo výluku jedenácti linek tramvají. Změny jízdních řádů postihly také autobusy. Ačkoliv si čtenáři deníku Metro stěžovali, že jim v prvních dnech neměl kdo poradit, podle mluvčí pražského dopravního podniku Anety Řehkové tu první čtyři dny výluky bylo celkem 64 informátorů. „Pohybovali se u stanic metra a v uzlech s návazností na vyloučený tramvajový provoz, a to vždy v čase od 6.30 do 18.30 hodin,“ dodává Řehková.

Zmatení cestujících však v metropoli panuje i jinde, a to bohužel i tehdy, kdy dopravní podnik již své informátory oděné v reflexních vestách odvolá. Podle zjištění deníku Metro tak například na Malé Straně, konkrétně na zastávce Újezd pod Petřínem, má upozorňovat na měsíční opravu tramvajové trati mezi Újezdem a zastávkou Malostranská jen jeden informátor.

Toho zde však deník Metro zastihnul mimo zastávku a doslova s rukama v kapsách. „V oblasti Malé Strany bylo použito 20 informátorů po dobu dvou dní v důležitých přestupních uzlech a v místech, kde nebylo možno zavést náhradní autobusovou dopravu. Počet informátorů se výrazně mění podle typu akce,“ hájí dopravce Řehková.

Informátoři jsou obvykle znalí minimálně anglického jazyka. Proto jsou schopni poradit nejen místním, ale také turistům. Budou brzy třeba nejen při výše zmíněných výlukách, ale také při výměně eskalátorů na Karlově náměstí. Vestibul metra při něm zůstane otevřený, ale do metra se lidé dostanou pouze vstupem z Palackého náměstí. Výluka na Karlově náměstí však nastane až v červenci, kdy už budou hotovy jezdící schody na Andělu.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek