metro.cz

Ze Smíchova do Dejvic autobus tunelem zatím jezdit nebude

  8:29
Magistrát opět odložil rozhodnutí, jež umožní MHD podjíždět Strahov.
Strahovský tunel.

Strahovský tunel. | foto: Václav JuklMetro.cz

Žádná autobusová linka veřejné dopravy nesmí ani do jediného z tunelů Pražského okruhu. Dopravní výbor zastupitelstva v čele s náměstkem pro dopravu Petrem Dolínkem se přesto snaží prosadit dočasné opatření, které by jim umožnilo vjezd do Strahovského tunelu. Rozhodnutí o nové lince ze Smíchova do Dejvic však pražská rada opět odložila.

Důvod stažení dokumentu z rady náměstek neuvedl. O zavedení MHD v tunelech okruhu se přitom mluví již od loňského podzimu. Radní měli včera projednat téměř totožný materiál, který měli na stolech už loni v říjnu. Ani tehdy se však neshodli a tisk stáhli.

Autobusy v Blance

  • Z Dejvic trvá cesta autem na Prosek asi 10 minut, MHD zabere asi půl hodiny. Řada Pražanů tak volí pohodlnější a rychlejší variantu.
  • Autobus, jenž by stejnou cestu ujel za 15 až 20 minut, by mohl řadu lidí přesvědčit, aby své auto nechali doma. Linka by se však dle prognóz zbytečně prodražila.

Důvodem, proč vedení města zavedení autobusů ve Strahovském tunelu zvažuje, je nynější uzavření vestibulu metra B ve směru na Anděl a také výluky tramvají. Organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD, navrhla pro dokument tři různé varianty, které by přicházely v úvahu. Ve všech třech případech se počítá s desetiminutovým intervalem ráno a patnáctiminutovým dopoledne. Autobusy by jezdily pouze od 6 do 20 hodin. Náklady ve zkušebním provozu jsou spočítány na 1,4 milionu, roční pak na 10 milionů korun.

Cesta ze Smíchova do Dejvic by se s novou linkou zrychlila asi o devět a půl minuty. Problémem je však malá kapacita některých ulic i terminálu Na Knížecí. S nárůstem počtu již nyní nesouhlasí také vedení Prahy 6. Autobusy by totiž musely končit na Vítězném náměstí, které je podle nich dopravně přetížené.

Vpouštění MHD do tunelů Pražského okruhu v minulosti odmítl také sám Ropid. Podle původních plánů přitom měly autobusy jezdit například Blankou hned po otevření. Ukázalo se ale, že by byly příliš oblíbené, a jejich provoz tudíž pro město nákladný.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek