metro.cz

Tramvají chtějí až do Jinonic

  11:49
Radní Prahy 5 navrhnou změnu územního plánu, která by umožnila prodloužení tramvajové trati z Radlic do Jinonic. Plánují tak učinit navzdory faktu, že magistrát s prodloužením trati dosud nepočítal ani ve své nedávno schválené strategii rozvoje tramvajových tratí plánované do roku 2030.
Na tramvajové zastávce v Braníku dopravní podnik testuje zábrany v kolejišti (10.11.2017) | foto: Jiří Meixner, iDNES.cz

Podle starosty páté městské části Pavla Richtera by se totiž zástavbou měl z Radlické ulice, kudy má trať vést, v budoucnu stát městský bulvár. Na překážku podle něj tak není kritika ze strany zastupitele Petra Hnyka, který kritizoval umístění trati mimo obydlenou oblast.

„Prodloužení je běh na dlouho, jako většina tramvajových tratí, ale je potřeba, aby územní rezerva v plánu byla stanovena. Fakt, že zatím není urbanizace kolem Radlické, nespatřuji jako nevýhodu, spíše jako výhodu,“ říká starosta Richter.

Změny územního plánu nejsou v metropoli ničím neobvyklým. Jako v tomto případě je obvykle navrhují městské části a další subjekty jako Institut plánování a rozvoje, následně je schvaluje magistrátní rada a zastupitelstvo. Celý proces obvykle trvá kolem dvou až tří let. Nový územní plán, který nyní připravuje město, by měl začít platit v roce 2023.

Stanice metra Radlická, u níž se v Radlicích nachází točna tramvají mířících od Anděla, je od nedávno zrekonstruované stanice metra Jinonice a stejnojmenné zastávky autobusu vzdálena dvě zastávky autobusem či jednu stanici metrem. Delší tramvajová trať by však podle vedení Prahy 5 přinesla místním komfort hlavně do budoucna, kdy městská část poroste.

Tramvaje do roku 2030

  • Magistrát loni schválil strategický dokument rozvoje tramvajových tratí do roku 2030, který připravil dopravní podnik.
  • Město v něm hovoří o téměř třicítce nových tratí, jež chce postavit nebo začít připravovat.
  • Prodloužení z Radlic do Jinonic v tomto seznamu nefiguruje.
Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek