metro.cz

Koleje. Do Zdib i tramvaj odbočující do Malešic

  9:57
O tramvajovém propojení hlavního města s okrajovými částmi Prahy-východ a Prahy-západ se hovoří již nějakou dobu. Tento týden středočeští krajští radní posunuli nápad o krok blíže k realizaci.
Ilustrační snímek | foto: Aneta Čapkovápro iDNES.cz

Plánovanou výstavbu tratě mezi Prahou a Zdiby za více než dvě miliardy korun, která má vést z Kobylis, zařadili mezi projekty financované z Evropské unie. Na projektu se podílí i Praha.

„Prodloužení tramvají do Zdib přinese zásadní změnu. Zlepší se obslužnost přilehlých částí Středočeského kraje a rozšíří se nabídka přímých spojení například pro obyvatele Dolních Chaber, Zdib a Sedlce,“ říká středočeská hejtmanka Jaroslava Pokorná Jermanová, podle které již nebude veřejná hromadná doprava tolik závislá na dopravních zácpách.

S výstavbou se počítá mezi roky 2022 až 2024. Celkové náklady jsou vyčísleny na částku 2,364 miliardy korun. Praha se má na projektu podílet částkou 1,252 miliardy.

Druhou velkou věc týkající se tramvají schválili včera pražští radní. V zaplnění zeleného pásu, který byl v Počernické ulici v Praze 10 vybudován pro budoucí tramvaje před desítkami let, přestali místní doufat dávno. Magistrát však nyní dá zpracovat projektovou dokumentaci, která by prodloužení tramvají do této ulice umožnila. Podle dřívějších výpočtů měla stavba vyjít na 1,2 miliardy, a tak se do ní nikdo příliš nehrnul.

Podle náměstka primátorky Petra Dolínka chce ale magistrát část peněz odčerpat z evropských fondů, čímž ušetří. „Mezi kolejemi bude štěrk. Svršek tak bude snadno rozložitelný, kdykoliv bude třeba, a nemusíme proto překládat teplovod. Celkové náklady se tím sníží,“ řekl Dolínek. Z celkových nákladů dostane 300 milionů korun Pražská vodohospodářská společnost na přeložení vodovodu, který by byl jinak umístěn pod tratí.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek