metro.cz

Opravené koleje hlučí ještě víc, tvrdí místní

  14:52
Když začali paní Miroslavě, která bydlí kousek od rušné křižovatky Bělehradské a Anglické ulice, před domem opravovat tramvajovou trať, zaradovala se. Rušná čtvrť v blízkosti centra metropole měla být po odvedení prací a použití technologií tlumících rámus od projíždějících souprav MHD na dalších pár let o něco klidnější. Jaké však bylo její překvapení, když po červencovém odchodu dělníků nastal pravý opak.
Koleje do nikam. | foto: MHMP

„Připadám si, jako kdybych bydlela někde u železniční dráhy. Všechno se tu s každým průjezdem souprav klepe a ten lomoz je daleko větší, než býval předtím,“ říká paní Miroslava, která si nepřála uvést celé jméno.

Opravy tramvajových tratí přinášejí obvykle obyvatelům bydlícím poblíž kolejí spíše úlevu od hlučných průjezdů než naopak. Že je však v křižovatce blízko hotelu Deminka rušněji, deníku Metro potvrdili také někteří z oslovených kolemjdoucích.

Podle mluvčí Anety Řehkové je však větší hlučnost trati v Bělehradské holý nesmysl. „Není možné, aby nové koleje byly hlučnější než stará rozpadlá trať. Nicméně pokud jde o postřeh paní z Bělehradské ulice, tak opravou, nikoliv rekonstrukcí, prošla právě pouze trať v křižovatce s Anglickou ulicí a těsně u ní. Hlavní část prací proběhla ve Škrétově ulici, kde byla předtím trať z roku 1966,“ vysvětluje Řehková.

Jak už tomu při opravách kolejových pásů bývá, nevyhnutelné výluky se obvykle chytí i ostatní investoři. Typickým případem je čerstvě dokončená oprava ulice Zenklova, kde si po tři čtvrtě roku oddychli především místní živnostníci. Nově zrekonstruovanou trať si pochvalují také obyvatelé Vysočan, kde hlučné panely nahradily travnaté pásy. I zde se podle Řehkové k dopravnímu podniku přidaly další subjekty. Dodavatel elektrické energie PRE, Pražské vodovody a kanalizace či Pražská teplárenská.

„Příznivou zprávu máme i pro ty, kteří využívají tramvajovou dopravu na Vinohradech. Opravili jsme totiž dvojkolejný úsek Hradecká–Želivského dlouhý sedm set metrů. Během prázdnin jsme tak zrekonstruovali celý úsek trati a provedli obnovu trolejového vedení,“ chlubí se technický ředitel dopravního podniku Oldřich Vytiska, s tím, že došlo k rekonstrukci tramvajových zastávek Olšanské hřbitovy a Želivského.

Samostatnou kapitolu začal dopravní podnik psát poměrně nedávno. Mezi čerstvě opravenou historickou a novou budovu Národního muzea totiž postavil sedmdesátimetrový úsek kolejí. Ten má být začátkem investice o celkovém objemu přes 424 milionů a částečně tak zhmotnit plány návratu tramvají na Václavské náměstí. Jsou s tím ale spojené dvě komplikace. Trať vede odnikud nikam a její využití je dle expertů na pořadu dne až za osm let. Přípravy projektů totiž ještě nefinišují. Praha koleje postavila proto, aby se tu nemuselo za pár let znovu kopat. 

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek