metro.cz

Za dárky utratíme víc než loni. Mobily nahrazují drony a chytré žárovky

  10:49
Nejčastější útrata za vánoční dary pro blízké je pět až deset tisíc korun. Technologické novinky budou důležitým artiklem už za pět dní pod stromečkem ve většině tuzemských domácností.
Ilustrační foto | foto: Václav Nývlt, Technet.cz

„Chytré dárky jsou letos nepřehlédnutelným trendem a s nadsázkou lze říci, že co není alespoň trochu smart, to nemá o letošních Vánocích šanci,“ říká Andrej Hronec, ředitel společnosti Audiopro.

Vánoce za celý plat

● Průměrná mzda v Česku činí 27 200 korun. Průměrná domácnost ale za Vánoce utratí ještě o pár tisíc víc.
● Z údajů serverů Zboží.cz a Kupi.cz vyplynulo, že částka, která Čechům kvůli vánočním svátkům zmizí z účtů, může bez problému přesáhnout 30 tisíc korun.

● Na konci 80. let vynaložila klasická česká rodina z průměrné mzdy 3170 korun téměř polovinu na nákup vánočních dárků a jídla. Hitem pod stromečkem tehdy bylo hlavně nedostatkové zboží.

Tablety či chytré mobily už nahrazují například chytré žárovky, přenosné reproduktory či drony. Poměrně značnou část dárků ale budou obsahovat také různé zážitky. „Je patrné, že Češi se chtějí bavit, proto na dračku jdou adrenalinové zážitky či novinka loňského roku – únikové hry, jejichž prodeje vzrostly dokonce o neuvěřitelných tisíc procent,“ říká ředitelka Slevomatu Marie Chytilová.

Vánoce letos budou štědřejší. Nárůst v útratách oproti minulému roku je podle průzkumu Equa Bank 17 procent. Více než polovina lidí nakupuje přes eshopy a zajímavé také je, že řada Čechů si počká na povánoční slevy.

Ostatně nejčastějším kritériem při nákupu dárků je právě cena. Přesto je nejobvyklejší útrata za dárky něco přes pět tisíc korun. „Tři čtvrtiny Čechů si navzdory předvánočnímu shonu nákupy dárků užívají. Pokud jde o útratu, za pět až deset tisíc korun nakoupí více než 41 procent. Zhruba stejný počet lidí plánuje za dárky utratit do pěti tisíc korun,“ komentuje výsledky průzkumu mluvčí Moneta Money Bank Milada Veselá. Čím dál více lidí platí kartou. Mladí ve věku 18 až 26 let platí tímto způsobem nákupy v kamenných obchodech v téměř třech čtvrtinách případů.

Autor: Pavel Urban Metro.cz
zpět na článek