metro.cz

Zmatení pošťáci. Pletou si abecedu nebo pohlaví

  8:37
Čekáme na poště kvůli hloupým nedorozuměním, stěžují si čtenáři. Pod článkem najdete neveselé příhody našich čtenářů.
Ilustrační foto | foto: Tomáš Blažek, MAFRA

Přijdete si na poštu pro zásilku, paní za přepážkou ji ale nemůže podle vašeho jména dohledat. Po dlouhém čekání a vydání špatně zařazené zásilky se situace opakuje u člověka, co stál za vámi. Tak podle čtenářů deníku Metro často probíhá návštěva poboček České pošty.

„Po komplikované domluvě s paní jsem na zásilku čekala více než půl hodiny. Nakonec se ukázalo, že mě měli zařazenou pod M, ačkoliv moje příjmení začíná na B. Prý je zmátly ty obloučky,“ líčí čtenářka Aneta B. svou nedávnou zkušenost z pobočky pošty v ­pražských Malešicích. Podobnou situaci zažila před časem také čtenářka Lucie Potůčková, která se vypravila pro doporučený dopis na poštu v Praze-Petrovicích. „Celou frontu jsem zdržela asi dvacet minut, a to jenom proto, že si mě zařadili místo pod P pod T. Totéž se přitom o pár měsíců později znovu opakovalo,“ stěžuje si. Podle ní se ale místní pošťačky nakonec přece jen naučily zařazovat ji správně.

Mluvčí pošty Ivo Vysoudil tvrdí, že se podobným problémem nikdy nezabývali. Dlouhým frontám se prý na nejvytíženějších pobočkách naopak snaží předcházet. „Nemyslím, že se jedná o ­častou situaci. Ve velkém objemu zásilek však podobnou situaci samozřejmě vyloučit nemůžeme. Pokud ale zákazník přijde na pobočku s ­jakýmkoliv avízem či SMS zprávou o ­uložení zásilky, přepážkový pracovník by ji měl vždy dohledat,“ radí.

Jan, nebo Jana? Nepořádek v zásilkách, ale i lenost

Komentáře čtenářů webu Metro.cz: u ­přepážek nebývá vždy veselo.

- Jan Urban: Moje žena se jmenuje Daniela, takže jí pošťačky občas zkomolily jméno na mužskou variantu Daniel již dříve. Když se ale provdala za mě a přijala jméno Urban, nikoliv Urbanová, začaly se nám objevovat ve schránce lístky vyzývající k vyzvednutí zásilky pana Daniela Urbana. Že pak předkládala ženskou občanku, byl jen úsměvný detail.

- Filip Novák: Je mi jasné, že některé pošťačky nedělají právě svou práci snů, a dovedu pochopit, že má někdo občas špatný den. Co ale pochopit nejde, je situace, kdy dorazím na poštu deset minut před koncem otevírací doby a první, co slyším od přepážky, je: „To si dělá srandu, že ještě teď chce něco vydat, když už máme spočítanou kasu.“

- Markéta Skalková: V současné době procházím změnou pohlaví, a tak mi chodí zásilky jak na mužské, tak na ženské jméno. Není proto divu, že se občas něco poplete. Kupodivu se to ale nestává tak často, jak bych čekala.

- Matouš Šíma: Čekal jsem na poště zbytečné minuty navíc, protože mou zásilku špatně zařadili. Prohodili mi totiž jméno a příjmení. Dost jsem se divil. Už jste se někdy setkali s někým, kdo by měl křestní jméno Šíma?

- Milan Novotný: I když by se často hodilo, aby doporučený dopis převzal někdo za vás, pošťačky bývají neoblomné. Je to samozřejmě správně. Vím ale o případech, kdy to doručovatelé a doručovatelky tolik neřeší. To je dvojí metr.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek