metro.cz

Na sociálních sítích trávíme méně času. O dvanáct minut míň než loni

  9:38
Průměrný český uživatel internetu stráví na sociálních sítích denně skoro dvě a půl hodiny (147 minut). Oproti loňskému roku Češi tráví na Facebooku či Instagramu času méně. Loni v ­průměru lidé surfovali po sociálních sítích 159 minut denně. Zjistil to letošní průzkum agentury STEM/MARK pro AMI Digital.
Ilustrační snímek | foto:  Tomáš Krist, MAFRA

Češi sice tráví na svých účtech o ­něco méně času, ale roste počet sociálních sítí, které používají. „Zatímco loni měl čtyři účty na sociálních sítích každý desátý, letos má čtyři účty už každý pátý. Dokonce dvanáct procent uživatelů internetu má šest a více účtů na různých sociálních sítích,“ říká Jakub Lorenc, odborník na sociální sítě.

Mobily jedou

Průzkum společnosti STEM/MARK, kterého se zúčastnilo 511 lidí, zjistil, že roste počet lidí, kteří na sociální sítě chodí ze svého mobilního telefonu. Dělá to 60 procent uživatelů internetu.

Průzkum také zjistil, že skoro osm procent uživatelů internetu nepoužívá žádnou sociální síť.

Na otázku, o jaké síti uvažují, že by ji začali používat, zmiňovali respondenti nejčastěji Twitter (23 procent), Instagram (18 procent) a LinkedIn (18 procent).

Výzkum potvrdil, že nejoblíbenější sociální sítí je v Česku Facebook. Za kometu roku ale výzkumníci označili Instagram. Tedy síť, která svým uživatelům umožňuje sdílení fotografií a videí. K tomu je určena řada filtrů, které snímek upraví.

Instagram je podle odborníků na vzestupu mimo jiné i díky tomu, že je uživatelsky atraktivnější a obsahuje méně textu. „Když to přeženu, dá se říct, že populace přestává číst a psát a ­spíš komunikuje obrázky a smajlíky,“ říká analytik Václav Forst. Ten také poznamenal, že Instagram mají lidé radši i proto, že je na něm méně výrazná a vnucující se reklama než na Facebooku.

Instagram v Česku pravidelně používá každý čtvrtý uživatel internetu. Na svém účtu má pak v průměru 113 kontaktů. Častěji tuto obrázkovou síť používají ženy. Instagramu také dávají přednost více lidé bez maturity než vysokoškoláci.

vat, zmiňovali respondenti nejčastěji Twitter (23 procent), Instagram (18 procent) a LinkedIn (18 procent).

Autor: Marek Hýř Metro.cz
zpět na článek