metro.cz

Na pražských nádražích došlo k velké rošádě

  14:36
Cestující si musí dát pozor, odkud jim jede vlak. Místa odjezdů se změnila.
Pohled na pražské hlavní nádraží objektivem kamery pomalé televize Slow TV. | foto: Slow.TVMetro.cz

Většina rychlíků i osobních vlaků na trase Praha – Děčín přijížděla a odjížděla z Masarykova nádraží. To ale už neplatí. Od včerejška rychlíky změnily cílovou destinaci. Vlaky z Děčína pokračují z holešovického nádraží na Hlavní nádraží. Odtud také rychlíky ve směru na Děčín vyráží. Změn v jízdních řádech je však víc.

Pod zem

  • Vlaky v metropoli nestíhají nápor cestujících a rozšíření tratí brání historická zástavba. Praha tak plánuje vlaky umístit pod zem.
  • O plánu s názvem Nové spojení II se hovoří již řadu let, zatím ale spíše v náznacích. Tento měsíc však pražští zastupitelé budou hlasovat o změně územního plánu, která je pro výstavbu podzemní železnice nezbytná.
  • Začátek stavby i předpokládaná cena jsou velmi obtížně odhadnutelné. Nejnižší odhady se pohybují kolem 50 miliard korun.

„V souvislosti s dokončením opravy zastřešení kolejiště pražského Hlavního nádraží a s probíhající rekonstrukcí Negrelliho viaduktu došlo od pondělí k několika změnám v jízdních řádech,“ vysvětluje Petr Šťáhlavský, mluvčí Českých drah. Rekonstrukce Negrelliho viaduktu by měla být hotová v roce 2020.

Další změna je u osobních vlaků na trase Ústí nad Labem – Praha. „Díky kratší a rychlejší trati budou odjezdy dotčených vlaků z Masarykova nádraží o šest minut později a příjezdy o šest minut dříve,“ říká mluvčí státního dopravce Šťáhlavský. Další změny se týkají spěšných vlaků Rokytka a Labe, které jezdí na trati mezi Kolínem a Prahou.

Po dobu letních prázdnin byly tyto spěšné vlaky dočasně přesměrovány na pražské Hlavní nádraží. Od včerejška se cílová a výchozí stanice těchto vlaků vrátila opět na Masarykovo nádraží. Spěšný vlak 1904 Šembera z Nymburka do Prahy bude i nadále jezdit na pražské Hlavní nádraží.

Poslední změnou je pak to, že vlaky z Rudné a z Hostivice budou nově zajíždět až na pražské Hlavní nádraží.

Autor: Marek Hýř Metro.cz
zpět na článek