„Nejčastěji bývá zboží vyzvednuto osobně,“ říká Patricie Šedivá, mluvčí Alzy. Buď na téměř padesáti kamenných pobočkách, nebo v osmi desítkách výdejních boxů.
„Třetina zákazníků ale dává přednost dovážkové službě a připlatí si,“ říká Šedivá. Na to, jak po telefonu jen zadarmo neradit a utrácet drahocenný čas, přicházejí ale už i v jiných profesích, než je internetový prodej zboží.
Oběd za všechny prachy
|
Týká se to například zdravotnictví. Více než rok je třeba k dispozici pacientům telefonická služba Doktorfone. Na placené telefonické lince za minutový poplatek padesát korun je denně připraveno poradit, vysvětlit nebo domluvit další léčbu a osobní návštěvu několik set doktorů v celé republice.
Někteří z nich prezentují tuto možnost přes centrální web nebo mají placený kontakt přímo jejich pacienti. „Hovory trvají od jedné do tří minut. Do konce roku 2018 bychom rádi aktivovali přes telefon dva až tři tisíce specialistů,“ říká Martin Kadlec ze společnosti Medixin.
Nedávno zavedl placenou linku také advokát Tomáš Láznička. Služba je k dispozici jen v pracovních dnech, do budoucna uvažuje o nonstop provozu.
„Zatímco při osobní návštěvě platí klient v řádech tisíců za hodinovou sazbu, několik minut na telefonu ho stojí stokoruny a může se případně rozhodnout, jak svou záležitost řešit dál,“ říká advokát. Lidé podle dosavadních Lázničkových zkušeností neztrácejí čas dojednáváním schůzek a zaplatí jen za to, co provolají.
Na pobočky o svátcích a Vánocích, přes rok do rukou
|