metro.cz

Podnikatel zdobí zámky i seriály

  11:54
Látky jsou jeho vášní! Štěpán Hubík zkrášluje interiéry bytů, ale i zámků. Pro jeho nápaditost a originální textilie ho vyhledávají i filmoví tvůrci.
Štěpán Hubík | foto: H. KadlčíkováMetro.cz

Máte pestrou klientelu. Prozraďte, jaké zajímavé spolupráce máte za sebou?
Již mne oslovili klienti k výběru textilií pro ušití historických kostýmů či historizujících oděvů. Navázal jsem spolupráci i s pár pracovišti Národního památkového ústavu, a tak kromě soukromých zámků můžete naše květinové textilie vidět na zámcích Zákupy, Žleby, Hrubý Rohozec, Lemberk, Sychrov či Litomyšl. Příjemnou spoluprací byl historický seriál Borgiové, kde látky kromě výzdoby posloužily i k ušití kostýmů, a zajisté si vzpomenete i na nedávnou štědrovečerní pohádku Korunní princ.

Kromě zámků ale zkrášlujete i byty. Řekněte, podle čeho látky vybíráte.
Na prvním místě je pro mě kvalita a samotné zpracování vzoru. Například u bavlněných dekoračních látek je důležitá preciznost tisku květinového motivu a u čalounických látek především odolnost materiálu.

Jaké jsou současné trendy ve vybavování interiérů?
Zařízení interiérů včetně textilních dekorací podléhá každé době a určitému designovému klíči, který udává rychlost a standard současného životního stylu. Mnoho motivů na látkách se za posledních patnáct let vrátilo. Koho by napadlo, že 60. či 70. léta prožijí opět vzestup v bytovém designu. U mých oblíbených květinových látek se toho s dobou prakticky málo mění, především se upravuje bohatost či střídmost květinového vzoru, ať už se jedná o tisk nebo tkanou látku. Je ale pravdou, že se pravděpodobně delší dobu nevrátí období 80. let 20. století, kdy po celém světě vznikaly dokonalé repliky barokních či rokokových interiérů, mluvíme-li o textiliích.

Experimentují více Češi, nebo zahraniční klienti?
Jednoznačně zahraniční klienti. Ti jsou více nakloněni experimentům a výstřednostem. Je to přece jenom dáno těmi 40 roky, kdy v bývalém Československu byla vštěpována uniformita bydlení a nabídka trhu byla velmi tristní. Možná jsou i proto dnes lidé zacílení nejvíce na velké nábytkové řetězce, které jim na míru tvoří takřka identické interiéry.

Jak jste se vlastně k dekoracím dostal?
Počátek mého podnikání byl asi okamžik, kdy jsem sháněl textilii na čalounění a závěsy pro interiér u mne doma. Tehdy nabídka na trhu nebyla tak velká, jak jsem potřeboval, a výsledný interiér vznikl po několikaměsíčním shánění v zahraničí. Interiér měl nadšený ohlas u přátel a ti mne i postupně přivedli na myšlenku nabídnout tehdy ne příliš oblíbené květinové látky českému zákazníkovi.

Autoři: Metro.cz
zpět na článek