metro.cz

Pošta je zdrojem inspirace, proniká do písní i vtipů

  5:55
Státní doručovatelská firma je terčem posměchu hlavně na sociálních sítích.
Česká pošta. ilustrační snímek | foto:  František Vlček, MAFRA

„Taky jste jako děti zazvonili na zvonek a pak utekli? Česká pošta z toho udělala byznys!“ Tento vtípek koluje již několik týdnů českým internetem. Kreativita tuzemských vtipálků se však nezastavuje jen u vtípků, a tak malují obrázky, skládají písně či glosují na adresu služeb pošty přímo na jejím Facebooku.

„Dnešním fenoménem je opravdu zejména kreativita na sociálních sítích. Pokud je například karikatura či jiná ironická poznámka na Českou poštu vtipná, není důvod se nad ní znepokojovat. Vtipné reakce na Českou poštu nenapadáme,“ říká mluvčí České pošty Matyáš Vitík.

Poštovní fóry

  • Prodáváte jen stírací losy, nebo tady můžu i poslat dopis? Vtípky na Českou poštu plní internet.
  • Nejvíce si uživatelé dělají legraci z toho, že doručovatelé balík do ruky často domů vůbec nedoručují. Pouze bez zazvonění vhodí lístek do schránky a tím šetří čas. To, že k podobným situacím opravdu může docházet, nepopírá ani Česká pošta. V minulosti tento nešvar odůvodňovala tím, že má málo lidí.

Podle marketingových odborníků si však poštovní moloch čas od času nabíhá vtipálkům na vidle sám. Pak není bohužel nouze nejen u vkusné vtípky, ale také urážky a vulgarismy.

Podobná situace ve velkém nastala naposled letos v dubnu, kdy se firma rozpačitě pokoušela pobavit své zákazníky na svém facebookovém profilu. Pošťácká soutěž o modré kloboučky vyprovokovala vlnu více než tisíce výsměšných komentářů na adresu státního podniku.

„V minulosti se staly případy, kdy uživatelé na sociálních sítích překročili únosnou hranici a uchýlili se k vulgaritám, výhrůžkám a podobně. Toto je pro nás samozřejmě nepřijatelné.

Pokud si ale někdo slušným a vtipným způsobem dělá legraci z České pošty, bereme to jako jeho vyjádření názoru a snažíme se vysvětlit podstatu problému, který popisuje,“ dodává Vitík.

Poštovní služby ale nemusejí být v popkultuře pouze terčem kritiky. Pochvalná píseň „Pošta, pošta“, kterou nedávno zpíval 19letý Ladislav Angyal v soutěži Česko Slovenská SuperStar, se zaryla pod kůži nejen porotě a divákům, ale také zaměstnancům pošty. Tento fakt deníku Metro potvrdil také Vitík.

S písní „Rád chodím na poštu“, která si našla na YouTube přes 220 tisíc fanoušků, slavil loni úspěch také písničkář vystupující pod přezdívkou Pokáč. Ten v textu ironicky vyznal lásku poštovní pobočce, na které při čekání ve frontách tráví většinu času. Následné poznámky fanoušků na adresu státního podniku ale byly veskrze pozitivní. „Chodíme na stejnou poštu, příště tam paní navrhnu, jestli by tenhle song nechtěli pouštět,“ napsala do komentáře pod videem jedna z fanynek skladby, Lenka Kapicová.

Autor: Filip Jaroševský Metro.cz
zpět na článek