metro.cz

Lexus RX dostal sedadla i pěkné centimetry navíc

  7:59
Jako jedna z prvních redakcí jsme otestovali prodloužený Lexus RX L.
V tuzemsku se začala prodávat prodloužená verze, která má speciálně navrženou karoserii. | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Když se Lexus RX před dvěma desetiletími objevil na trhu, odstartoval vznik segmentu luxusních crossoverů. Od té doby se ho po celém světě prodalo více než 2,7 milionu. Nyní se v Česku začala prodávat prodloužená verze, která má speciálně navrženou karoserii.

Výrobce tedy pouze nepřidal dvě sedadla do kufru, jak bývá zvykem u jiných velkých SUV. Je delší o 110 mm, 3,5litrový benzinový šestiválec podporují dva elektromotory, dohromady soustava produkuje 313 koní. Přečtěte si pět zajímavostí, který tento luxusní obřík nabízí.

1) Fígl designérů

Prostor nad hlavami cestujících je i ve třetí řadě sedadel. Vznikl i díky mírnému zvětšení sklonu zadního okna, takže se linie střechy táhne dál k zadní části automobilu.

Designéři současně zachovali charakteristický profil RX, jehož součástí je i efekt plovoucí střechy, který vytvářejí ztmavené zadní sloupky. Sedadla druhé řady jsou umístěna o něco výše, aby ti, kdo sedí ve třetí řadě, získali více místa na nohy. Pokud chcete sedadla v kufru sklopit, stačí stisknout tlačítko.

2) Klíček k srdci vozu

Lexus RX L nabízí velkorysý prostor. Pokud jsou zadní sedadla složená, má ložná plocha nákladního prostoru délku 1067 mm. Pro snadnější používání kufru lze RX vybavit elektrickým mechanismem otevírání a zavírání zadních dveří, který se spouští bezdotykovým čidlem, jež reaguje na gesto toho, kdo má u sebe bezkontaktní klíček k vozidlu.

3) Lexus znamená luxus

Design interiéru podtrhují prvky z hliníku a tmavého dřeva zdobené vzory vytvořenými laserem. Tyto dekorace odhalují hliníkové povrchy nacházející se pod dýhou a vytvářejí rafinované dezény. Vytvořili je odborníci z Yamahy a využili k tomu své zkušenosti získané při výrobě koncertních křídel a akustických kytar.

4) Svižný hybrid

Motor? Hybridní pohonná jednotka RX 450hL je vybavena 3,5litrovým benzinovým motorem V6 s přímým vstřikováním paliva a maximálním výkonem 193 kW / 262 koní podle DIN při 6000 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 335 Nm při 4600 otáčkách za minutu. Celkový výkon hybridní pohonné soustavy, tedy spalovacího motoru a elektromotoru dohromady činí 230 kW/ 313 koní podle DIN.

5) Myslí na peněženku

Auto má rafinovaný náhon na všechna kola, přičemž těm zadním pomáhá doplňkový elektromotor na zadní nápravě. Toto přináší úsporu energie a pohonných hmot, protože se zadní kola pohání jen tehdy, kdy je to opravdu potřeba. Zadní elektromotor auto využívá i jako generátor dobíjející trakční baterii s využitím energie získané při brždění. Akční cena za nejnižší výbavu modelu startuje na částce 1 780 000 korun.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
zpět na článek