metro.cz

Medvěd Wrr naučí děti mít rád knihy

  14:06
Michal Široký a Jaromír Štejnar se potkali na střední škole a od té doby jsou nerozlučná dvojka. Společně založili e-shop s triky s vtipnými obrázky. Jejich designy dokonce vyhrály v mezinárodních soutěžích.

Další 1 fotografie v galerii
Michal Široký a Jaromír Štejnar | foto: Archiv Jaromíra ŠtejnaraMetro.cz

„Je to krásná práce, ale na tričku jste omezeni prostorem, nás lákalo vyprávět celý příběh,“ vzpomíná Štejnar na to, jak vznikal nápad vytvořit knihu, která by zaujala dětské čtenáře.

Medvěd Wrr zažije v knize mnohá dobrodružství.

Ilustrace v knize Medvěd Wrr se podobají obrázkům z počítačových her. Je to náhoda?
Byl to náš záměr. Dnešní děti jsou převážně zvyklé sledovat tablety, monitory či telefony a kniha už pro ně přestává být cool. Dali jsme si proto záležet na grafickém ztvárnění podobně, jako bychom tvořili design do počítačové hry.

Proč jste se vlastně rozhodli udělat knihu?
Dospěli jsme do stadia, kdy po sobě chceme něco zanechat. S kolegou jsme vymysleli postavičku medvěda Wrr, který byl hlavní tváří našeho obchodu s vtipnými tričky. Věděli jsme, že postavička má větší potenciál než být pouhým logem. Začali jsme mu vymýšlet různé příběhy a situace, které se lidem líbily. A později nás napadla myšlenka vytvořit o medvědovi Wrr samostatnou knihu.

Čtěte také:

Čím je vaše kniha jiná než ostatní?
Unikátní je už tím, že od prvopočátku komunikujeme s publikem. Například přes Facebook. Fanouškům se líbí naše myšlenka vrátit dětem chuť ke čtení a cítíme jejich podporu. Další věcí, kterou jen tak nějaká kniha nemá, jsou celostránkové ilustrace s doprovodným textem. Chceme, aby čtenář měl touhu dovědět se, co se v ilustraci odehrává.

Z medvídka Wrr se stal tak trochu fenomén. Kde všude už byl?
Sociální sítě jsou úžasné nástroje pro komunikaci s fanouškem. Snažíme se vyslyšet jejich přání. Postavička se lidem opravdu líbí, proto jsme jim ho chtěli dopřát. Vývoj knihy zabral dlouhý čas, ale díky samolepkám a plyšákům medvěd Wrr ožil dříve. Je krásné, jak internet odbourává hranice. Plyšák se tak dostal například na Rallye Dakar do Afriky, k fanynce v Hollywoodu či do Irska.

Jako medvěd Wrr je pojmenován i elektrobus v Hradci Králové. Jak se to stalo?
Přemýšleli jsme, kam příběh v knize zasadíme. Padl nápad na starý Londýn, jenže Michal je patriot, a tak zvítězilo zasazení příběhu do rodného Hradce Králové. Okouzlilo nás starobylé obilní silo, kde se bude odehrávat převážná většina knihy. To vzbudilo veliký zájem města a Dopravní podnik města Hradce Králové nám nabídl k výzdobě svůj elektrobus. To jsme nemohli odmítnout, takže se nám po silnicích prohání autobus Medvěd Wrr.

Autor: Marek Hýř Metro.cz
zpět na článek