metro.cz

Kreslí mapy podle paměti, třeba zoo

  11:38
Třináctiletý Matěj Hošek je autista, ale velmi nadaný. Jeho produkty jsou oblíbené.
Matěj Hošek je nyní hvězdou. | foto: Archiv M. HoškaMetro.cz

Jako malý jezdil hodiny z jedné konečné pražského metra na druhou. „Pak se přidaly i výlety do blízkých měst, kde mají metro, a v podstatě se to vždy opakovalo. Asi v osmi letech Matěj začal milovat mapy tratí podzemních drah.

Šance na nákup i jinde

● Produkty budou mít lidé šanci zakoupit nejen přes e-shop, ale i osobně v Maappi Pop-Up Boutique.

● Ten bude poprvé v provozu na pražském Dyzajn Marketu, který se uskuteční druhý prosincový víkend. Poté bude k vidění ve velkých nákupních centrech po celé České republice. A to i díky více vybraným penězům

Dokázal v nich ležet pořád. No a když se mu některá z těch map zdála divná, tak si je začal překreslovat. Tím vznikla jeho vášeň pro malování map,“ řekl Matějův otec Martin. Z vášně mladého kluka vznikla charitativní značka Maappi. Prostřednictvím sbírky na crowdfundingovém serveru HitHit.cz se ji rozhodlo podpořit více než 600 lidí.

Během necelých dvou měsíců se tak povedlo vybrat přes půl milionu korun. Také díky získaným finančním prostředkům značka spustila nový web s e-shopem. Část zisku z prodeje půjde na pomoc dětem s autismem.

Třináctiletý Matěj od narození trpí těžkou formou Aspergerova syndromu s hlubokými úzkostmi. Tento životní handicap ale dokázal otočit ve svůj prospěch ve chvíli, kdy našel obrovské zalíbení v mapách městské hromadné dopravy. Nejdříve je detailně studoval a později je začal sám zpaměti malovat s tím, že je překresloval podle svých představ. Při tvorbě mu pomáhá skvělá vizuální paměť a 3D vidění, které má kvůli onemocnění nadstandardně rozvinuté.

Jeden z produktů

Podle samotného Matěje pro něj není těžší či lehčí kreslit pražské metro. „Praha je jednodušší v tom, že je pro mě blízko,“ říká Matěj. Nápad použít výkresy při výrobě oblečení a módních doplňků se zrodil v hlavách jeho rodičů loni v březnu. Značka Maappi nyní Matějovy mapy přenáší na různé produkty jako například trička, batohy či povlečení. Hlavním záměrem bylo pomoci Matějovi a dalším lidem s podobným postižením.

Na webových stránkách www.maappi.com jsou produkty s motivem map k zakoupení, třeba i pražské zoo. Část zisku z prodeje předmětů půjde na pomoc dětem s autismem.

Autor: Pavel Urban Metro.cz
zpět na článek