Přípravy inscenace Honey, společného projektu dvou uznávaných divadelních subjektů, provázel od počátku mediální humbuk. Dejvičtí herci jsou totiž považováni za cizeléry ve svém oboru, stejně jako Putykáři v tom svém. Scénář napsal spolu s Lubomírem Smékalem někdejší umělecký šéf Dejvického divadla Miroslav Krobot, který ho také v prostoru holešovických Jatek78 zrežíroval.
Výsledkem je sentimentální romance dívky Honey a pochybného chlápka Ronalda, který svoji milenku nejprve přinutí k prostituci a později kvůli vidině většího zisku k odjezdu do ciziny, kde nakonec Honey skončí ve vězení. Ronald se vrátí do vlasti, kde spáchá sebevraždu.
Spíš než o dramatickém textu je na místě mluvit o synopsi, autoři příliš spoléhali na sílu obrazu a snad i novocirkusové kousky, jejich dialogy jsou tupé a šustí papírem. Proto nepřekvapí, že si na nich vylámali zuby i zkušení činoherci jako Václav Neužil nebo Jenovéfa Boková, kteří navíc, pokud nemají mikrofon, permanentně bojují s pro činohru akusticky nevhodným prostorem.
Slovní banalitu nezachránila ani obehraná artistická čísla – věšení na lana, skok z výšky do krabic a už vůbec ne nákladná, avšak ne zcela využitá scénografie představující jakousi ozdravnou mrazírnu a obchodní dům Bílá labuť v jednom. Honey je směsicí revuálních výstupů, ukázkou dovedností, které se naučili aktéři během společného zkoušení. A to je zoufale málo.
HoneyPremiéru mělo představení 12. listopadu v prostorách Jatka78.
|