Týden umění, který potrvá od pondělí do neděle, je novou kulturní akcí, do které se zapojí přední muzea umění, v čele s Národní galerií a Uměleckoprůmyslovým muzeem, výstavní síně od Galerie Rudolfinum po MeetFactory i komerční galerie a aukční síně.
Akce chce Prahu ukázat v lepším světle. „Domnívám se, že je nutné cíleně a promyšleně měnit image Prahy, která se bohužel zavedla hlavně jako destinace, kam se jezdí za holkami a levným pivem,“ říká Mária Gálová, ředitelka aukční síně Dorotheum. Také tato galerie se do festivalu zapojí.
Podle Gálové musí metropole zlepšit svou pověst. „Historické centrum a jeho atmosféra jsou neopakovatelné, nicméně v konkurenci s jinými metropolemi Praha nabízí pramálo toho, kvůli čemu se vyplácí vracet a co přitáhne kultivovaného návštěvníka,“ říká Gálová a dodává, že právě proto festival vznikl.
„Smyslem Týdne umění je propagace galerií a zviditelnění široké škály jejich doprovodných programů. Věříme, že si návštěvníci odnesou příjemné zážitky, a přispějeme tak ke zvýšení zájmu o výtvarné umění v budoucnu,“ doufá zástupce generálního partnera festivalu PPF Art, Jan Řehák.
Atmosféru festivalu umocní fakt, že v posledním dubnovém týdnu se v Praze uskuteční ještě tři další spřízněné akce, které propojují kulturní instituce napříč žánry. Ve čtvrtek proběhne festival Máme otevřeno, jehož se účastní několik desítek galerií, divadel a knihkupectví na Praze 7.
V sobotu se koná festival Open Square, propojující kulturní a vzdělávací instituce v okolí Palachova náměstí. Ve dnech 27. až 29. dubna bude navíc probíhat druhý pražský Gallery Weekend, jehož se účastní několik desítek soukromých galerií po celém městě.
Výběr akcí
|