metro.cz

BMW 6 GT: fešácký rozmar, co dává smysl

  5:55
Stříbrná lišta na prahu hlásá: Luxury Line. A na vysoké zádi se zase blýskají dvě písmena: GT. Stojí před námi BMW 640d, obrovský hybrid vyššího sedanu, sportovního kupé a praktické limuzíny. Je to nástupce do jisté míry kontroverzního modelu 5 GT, je však delší a mnohem hezčí.
BMW 6 GT | foto: Petr Holeček, Metro.cz

Ano, i tento zástupce vyšší třídy bude vyvolávat otázky, zda mají jeho zvláštní proporce smysl, ale když si sednete dovnitř, pochopíte. Je to v podstatě BMW řady 7, ale prostornější. Více místa nad hlavou, pohodlnější nasedání. Když sklopíte zadní sedadla, vznikne letiště, nízká nakládací hrana zase odkazuje na praktickou stránku věci – tohle je luxusní stěhovák.

Oproti vysloužilému modelu 5 GT je novinka o něco nižší, designéři také vyslyšeli kritiku a snížili záď, a to dokonce o 64 milimetrů. Lepší aerodynamice pomáhají aktivní klapky a zadní spoiler. Oproti bavoráku sedmé řady se uvnitř myslelo i na praktické věci, například sedadla jsou dělená v poměru 40/20/40. Objem kufru narostl o 110 litrů, celkově nový model 6 GT nabídne 610 litrů. Podobně jako Škoda Superb přišlo i tohle BMW o dvoudílné páté dveře, kdy bylo možné otevřít buď pouze spodní část, nebo celek včetně okna.

Perfektně vyladěný je infotainment, který můžete ovládat gesty, stačí jen ve vzduchu zatočit prstem a snížíte například zvuk. I toto auto je vybaveno systémem automatického parkování bez řidiče, přičemž okolí vozu hlídá hned několik kamer.

Mnohem silnější v kramflecích je novinka i na silnici. Základem řady motorů je 630i GT, přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec 258 koňmi, následuje silnější 340koňový šestiválec 640i, přičemž ten už lze kombinovat s pohonem všech kol. Oba motory mají osmistupňovou automatickou převodovku.

My jsme v testu vyzkoušeli naftovou variantu 640d se dvěma turby, která nabízí solidních 315 koní, má také šest válců a je to motor vhodný k zamilování. Z nuly se dostane na stovku za 5,3 vteřiny, přičemž krouticí moment 680 Nm při 1750 až 2250 ot/min dokáže udělat i z takto vyššího auta velmi zábavné sportovní vozidlo.

BMW 6 GT standardně používá vzduchové odpružení na zadní nápravě, za příplatek lze ale pořídit adaptivní podvozek kombinující vzduchové odpružení na obou nápravách a adaptivní tlumiče. Koupit si můžete také aktivní stabilizátory. Velmi zajímavá je spotřeba. Hmotnost auta se blíží dvěma tunám, také tu máte zmíněný pohon všech kol, a přesto se motor s velmi sametovým chodem a bezchybně fungující převodovkou umí spotřebou dostat na krásných 8 litrů na sto kilometrů. Základní cena auta s tímto motorem startuje bez padesáti tisíc na dvou milionech korun.

Autor: Petr Holeček Metro.cz
Témata: BMW, hybrid, Škoda Superb
zpět na článek