Spolupráce spolku Rekola s městem přinese výhody i cyklistům, kteří službu nevyužívají a upřednostňují vlastní kolo. Spolek poskytl městu anonymizovaná data o výpůjčkách kol, která Institut rozvoje a plánování hlavního města Prahy (IPR) využívá například při doporučení pro plánované opravy stanic metra.
„Díky datům můžeme při plánování zohlednit i potřeby cyklistů. Zjistíme třeba, kde ve městě chybí cyklostojany. Cenná jsou také data o krádežích z hlediska prevence kriminality jízdních kol. Ta nás vedla k rozhodnutí zažádat o grant ministerstva vnitra na podporu projektu forenzního identifikačního značení kol,“ uvedl náměstek Dolínek.
Pro zajištění lepší dostupnosti kol získala Rekola data a doporučení od Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy. „Naším cílem při výběru dat pro Rekoly je především zajištění dobré návaznosti na spoje MHD a zajištění kol v oblastech s vysokou koncentrací pracovních míst,“ uvedl Marek Zděradička, ředitel odboru infrastruktury IPR Praha.
Městský bikesharing by měl být Pražanům k dispozici od roku 2017. Plán počítá s počtem tisíce kol a přibližně 110 stanic.