V tomto případě se jedná o tramvaj smíchovského výrobce Františka Ringhoffera z roku 1910. Podle Pavla Fojtíka z archivu dopravního podniku se do soukromých rukou tyto tramvaje dostaly těsně po válce. "V poválečném období se běžně dělo, že dopravní podnik nabízel tramvaje zaměstnancům, zda je nechtějí třeba jako chatu," vysvětluje Fojtík.
Poslední prodávané tramvaje měly přes 40 let
Získat vysloužilou tramvaj ale můžete i dnes. "Koupit si je mohl kdykoliv. Prodávaly se převážně skříně, motory, podvozky a byly v Rustonce většinou demontovány," dodává mluvčí Dopravního podniku Petr Vorlíček, podle kterého se prodej tramvají dnes uskutečňuje obálkovou metodou. "Udávaná technická životnost u provozovaných tramvají je 23 roku a nových tramvají 14T a 15T 30 roků. Vše ale záleží na potřebě provozních vozů, některé tramvaje vyřazované v poslední době byly starší i více jak 40 let," dodává Vorlíček.