metro.cz

Počasí v Praze

16 °C / 29 °C

Čtvrtek, 20. září 2018. Svátek má Oleg.
Reginova, označení řada 814
Ilustrační foto | foto: Archiv České dráhyMetro.cz

Pod zem, či na povrch? Kudy vlakem z Prahy do Kladna

8. dubna 2016  12:37 Robert Oppelt
Železnice z centra do Kladna a s odbočkou na letiště skončí v tunelu. Rada Prahy 6 schválila ve středu variantu, že tolik diskutovaná trasa Buštěhradské dráhy z Dejvic do Veleslavína bude vedena pod povrchem. O zahloubení kolejí ale ještě není rozhodnuto.

Trať má být vybudovaná technologií ražby, která se používá při výstavbě stanic metra. Podle radnice je to řešení technicky nejefektivnější, ekonomicky nejvýhodnější a ekologicky nejšetrnější.



„Realizace by tak měla být rychlejší, levnější a šetrnější ke svému okolí v průběhu stavby,“ kvitoval záměr zástupce starosty Prahy 6 Martin Polach, zodpovědný za oblast dopravy a strategického rozvoje. Vše by pak podle radnice měla korunovat výstavba cyklostezky v původní stopě dráhy.

Modernizace trati zaplatí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta ale nadšení Prahy 6 z toho, že trať bude zahloubená, brzdí. „Zatím je to jen pracovní verze, jedna z možností, kterou se zabýváme. Musíme si nechat zpracovat řadu studií, zejména ekonomické proveditelnosti,“ vysvětluje mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Modernizace trati z Prahy na Kladno měla dokonce podle původních plánů předcházet i stavbě prodloužení trasy metra A do Motola, ovšem zatímco tam už soupravy jezdí rok, na železnici se ještě nekoplo. „Začali jsme projektovou přípravu, modernizaci trati plánujeme začít v roce 2018,“ odhaduje Illiaš.

Nejpravděpodobnější podle něj je, že práce začnou nejprve na úsecích mimo Prahu, kde to mimo hustě zastavěné území nebude tak problematické. Uvnitř metropole má nejblíže k rekonstrukci Negrelliho viadukt, tedy úplný začátek tratě.

„Na část už máme vydané stavební povolení, o výkupu pozemků potřebných pro rekonstrukci zbylé části stále jednáme,“ říká Illiaš.

Aktuálně preferovaná trasa, kterou loni v létě schválilo ministerstvo dopravy, by měla vést po povrchu z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dál tunelem do Dejvic.

Mezi Dejvicemi a Veleslavínem by trať měla vést po povrchu nebo v takzvaném zářezu a poté pokračovat dále do Kladna s odbočkou na letiště na Dlouhé míli v Praze 6. Současná jednokolejná trať by se měla v celém úseku elektrifikovat a rozšířit o kolej. Modernizace by podle odhadu měla vyjít na téměř 20 miliard korun.



Komentáře

Hlavní zprávy

Čeští senioři objevují kouzlo nákupu přes virtuální obchody

Ilustrační snímek
vydáno 20. září 2018  14:20

Mléko, vody, pečivo, ovoce a zelenina, to vše už Češi nakupují bez obav přes internet.  celý článek

Čistička špinavé vody za 6 miliard zahájila provoz

Primátorka Adriana Krnáčová v nově čističce na Císařském ostrově.
vydáno 20. září 2018  13:14

Vodní linka vznikala na Císařském ostrově téměř tři roky.  celý článek

„Jsme hlasitější,“ lákají Mandrage na koncerty

Mandrage ve Foru Karlín
vydáno 20. září 2018  12:07

Jedna z nejúspěšnějších domácích kapel vyrazí na začátku října na své podzimní turné. Během dvou měsíců, při nichž navštíví patnáct tuzemských měst a...  celý článek

Sloupek Julie Červené: Dávej pozor!

Julie Červená
vydáno 20. září 2018  11:11

Se slovy „nebudeš mě bouchat, to se nedělá“ mu dávala na zadek, popisuje Julie Červená situaci ve svém sloupku.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám