metro.cz

Počasí v Praze

1 °C / 3 °C

Pondělí, 19. listopadu 2018. Svátek má Alžběta.
Reginova, označení řada 814
Ilustrační foto | foto: Archiv České dráhyMetro.cz

Pod zem, či na povrch? Kudy vlakem z Prahy do Kladna

8. dubna 2016  12:37 Robert Oppelt
Železnice z centra do Kladna a s odbočkou na letiště skončí v tunelu. Rada Prahy 6 schválila ve středu variantu, že tolik diskutovaná trasa Buštěhradské dráhy z Dejvic do Veleslavína bude vedena pod povrchem. O zahloubení kolejí ale ještě není rozhodnuto.

Trať má být vybudovaná technologií ražby, která se používá při výstavbě stanic metra. Podle radnice je to řešení technicky nejefektivnější, ekonomicky nejvýhodnější a ekologicky nejšetrnější.

„Realizace by tak měla být rychlejší, levnější a šetrnější ke svému okolí v průběhu stavby,“ kvitoval záměr zástupce starosty Prahy 6 Martin Polach, zodpovědný za oblast dopravy a strategického rozvoje. Vše by pak podle radnice měla korunovat výstavba cyklostezky v původní stopě dráhy.

Modernizace trati zaplatí Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). Ta ale nadšení Prahy 6 z toho, že trať bude zahloubená, brzdí. „Zatím je to jen pracovní verze, jedna z možností, kterou se zabýváme. Musíme si nechat zpracovat řadu studií, zejména ekonomické proveditelnosti,“ vysvětluje mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš.

Modernizace trati z Prahy na Kladno měla dokonce podle původních plánů předcházet i stavbě prodloužení trasy metra A do Motola, ovšem zatímco tam už soupravy jezdí rok, na železnici se ještě nekoplo. „Začali jsme projektovou přípravu, modernizaci trati plánujeme začít v roce 2018,“ odhaduje Illiaš.

Nejpravděpodobnější podle něj je, že práce začnou nejprve na úsecích mimo Prahu, kde to mimo hustě zastavěné území nebude tak problematické. Uvnitř metropole má nejblíže k rekonstrukci Negrelliho viadukt, tedy úplný začátek tratě.

„Na část už máme vydané stavební povolení, o výkupu pozemků potřebných pro rekonstrukci zbylé části stále jednáme,“ říká Illiaš.

Aktuálně preferovaná trasa, kterou loni v létě schválilo ministerstvo dopravy, by měla vést po povrchu z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dál tunelem do Dejvic.

Mezi Dejvicemi a Veleslavínem by trať měla vést po povrchu nebo v takzvaném zářezu a poté pokračovat dále do Kladna s odbočkou na letiště na Dlouhé míli v Praze 6. Současná jednokolejná trať by se měla v celém úseku elektrifikovat a rozšířit o kolej. Modernizace by podle odhadu měla vyjít na téměř 20 miliard korun.

Komentáře

Hlavní zprávy

Největší díry už jsou minulostí, ulice se opravuje

Legendární ulice U Seřadiště se proměňuje ve více etapách. V jedné části práce...
vydáno 19. listopadu 2018  5:54

Ulicí U Seřadiště brzy půjde projet bez strachu o tlumiče. Oprava vozovky je ale pouze provizorní.  celý článek

U Národního muzea si vystojíte frontu přes hodinu

Dlouhá fronta může některé návštěvníky odradit.
vydáno 18. listopadu 2018  10:30

Opravená budova přitahuje hlavně cizince. Třeba i na vstup zdarma.  celý článek

Čím se brání Cruise nebo Craig

Při tréninku se klade důraz na orientaci v prostoru.
vydáno 18. listopadu 2018  7:12

Neustálá ochrana hlavy je základem bojového umění keysi. Vzniklo mezi rváči na španělských diskotékách.  celý článek

Místo zahrady má vzniknout hřiště, k zemi zřejmě padne pár stromů

Na Smetance
vydáno 18. listopadu 2018  6:20

Vedle školy v Praze 2 vzniká multifunkční sportoviště. Místní mají z projektu obavy.  celý článek

Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám