Takhle velká změna v pražské dopravě už dlouho nebyla. Proto se pražský magistrát na očekávané otevření tunelového komplexu, označované pracovně jako "den B", pečlivě připravuje. "K tomu, aby Pražané získali oprávněný pocit, že miliardy nebyly investovány zbytečně, je třeba, aby Blanka znamenala výhodné řešení pro všechny. Nelze pouze dokončit tunel a nechat ho žít vlastním životem," řekl primátor Tomáš Hudeček.
Pohodlnější cesty pro pěší a cyklisty
Především ti, kteří do centra nejezdí vlastním autem, by měli podle Hudečka výrazně pocítit, že se hlavní město chová lépe k veřejnému prostoru. Kromě možné problematiky vjezdu či výjezdu z tunelu řeší magistrát především výrazné odlehčení městu od automobilů. Součástí by proto měla být nejen dopravní opatření pro řidiče a jejich viditelné značení, ale především více možností pro chodce. "To znamená pohodlnější cesty pro pěší a cyklisty, chodníky propojené větším množstvím přechodů, které usnadní omezení dopravy v centru Prahy," popisuje Hudeček.
Tunel by měl pomoci i městské hromadné dopravě. "Blankou by mohl jezdit nový autobusový spoj podobný lince 125, která spojuje Jižní město se Smíchovem," popisuje Hudeček. Nová linka by měla výrazně pomoci při cestování mezi Prahou 6 a 8, protože tunel přímo spojí například Troju s Břevnovem. Zvažuje se také vznik nových tramvajových zastávek.