metro.cz

Počasí v Praze

2 °C / 14 °C

Pondělí, 22. října 2018. Svátek má Sabina.
Kofola (Ilustrační foto)
Větší foto
Kofola (Ilustrační foto) | foto: KofolaMAFRA

Tuzemské výrobky máme rádi

17. prosince 2017  7:44 Metro.cz
Případné změny u značek považovaných za české mohou formovat postoj lidí k firmě.

Tuzemské značce dá před zahraniční konkurencí přednost každý třetí Čech. Polovina se rozhoduje podle okolností, kterými mohou být síla značky, její pozice na trhu, obor či třeba tradice. Vyplývá to z nedávného průzkumu agentury STEM/MARK.



K českým značkám mají v tomto ohledu silnější vztah lidé starší 45 let a respondenti bez maturity. Domácím značkám dávají respondenti přednost zejména ve dvou oblastech: potraviny (včetně nápojů) a finanční služby, kde české značky upřednostňuje více než 6 z 10 Čechů. Naopak v oblasti módy, v kosmetice a u automobilů lidé preferují spíše zahraniční značky.

Respondenti dostali k posouzení seznam tradičních, původně českých, značek. S výjimkou Dermacolu jsou všechny vnímány převážně jako české, bez ohledu na to, kdo značku vlastní. Nejsilněji jsou takto jako české nahlíženy značky Kofola a Čedok, kterým „českost“ přisuzuje 9 z 10 dotázaných. Ženy většinu značek vnímají jako ryze české častěji než muži.

K akvizici českých značek se respondenti staví spíše odmítavě. „Drtivá většina dotázaných uvádí, že zahraniční investor by měl po převzetí české značky zachovat její jméno, recepturu a vlastnosti výrobku, ale i lokalitu výroby. Sedm z deseti respondentů se také domnívá, že nový vlastník si zlepší image, pokud se po získání české značky bude věnovat jejímu dalšímu rozvoji,“ říká Jitka Zítková ze STEM/MARK.



Komentáře

Hlavní zprávy

Sociální žraloci z Česka učí s Facebookem i Gruzínce

Petr Andrýsek založil agenturu před deseti lety. Nyní úspěšně prosperuje.
vydáno 22. října 2018  13:12

Třicetiletý Petr Andrýsek v roce 2008 založil agenturu Socialsharks. Od té doby jsou největší agenturou specializující se na sociální sítě v Česku. Tento...  celý článek

Sloupek Ondřeje Hrabce: Gamifikace

Ondřej Hrabec, psycholog a výzkumník videoher
vydáno 22. října 2018  11:11

Realita je brána jako něco, co opravíme natlačením do herních pozlátek.  celý článek

Nevejdou se do dílny, tak si staví novou

Práce v chráněné dílně
vydáno 22. října 2018  8:45

Po rekonstrukci bude moci vyrábět ozdobičky o sedm zájemkyň víc.  celý článek

Pozor! Do chaty vleze zloděj i myš

Ilustrační snímek
vydáno 22. října 2018  5:55

Na co nesmíte zapomenout při zazimování letní haciendy.  celý článek



Vaše fotky z Prahy

Máte pro nás zajímavý tip nebo Vás něco trápí a my Vám můžeme pomoct?

Napište nám