Bez IDS, která kvůli dluhům Prahy hrozila odchodem ze stavby, by podle politiků nebylo možné tunelový komplex dokončit. Město vede kvůli Blance arbitráž i se stavební firmou Metrostav.
Blanka už má čtyři roky zpoždění
Tunelový komplex, jehož stavbu zadala někdejší politická garnitura pod vedením primátora Pavla Béma (ODS), měl být zprovozněn již v roce 2011. Nyní se mluví o dubnu 2015. Výstavba se v průběhu let zdražila o několik miliard korun. Konečný účet bude podle aktuálních čísel 36,9 miliardy korun.
Stejně jako Metrostavu i firmě IDS město několik měsíců neplatí za faktury. Společnost IDS za své služby zatím inkasovala 202 milionů korun. Chce ale víc, než bylo v původní smlouvě, protože se práce na stavbě protahují a firmě narůstají náklady. Obě strany se proto dohodly na arbitráži.
Problémy jsou i na stavbě metra A
IDS má na starosti také kontrolu dostavby metra A do Motola. Za stavbu Praha zaplatí přes 20 miliard. I v tomto případě se město prostřednictvím dopravního podniku vypořádává s problematickými vícepracemi. O firmě IDS média mluví v souvislosti s napojením na politiky ze strany TOP 09, která v současnosti Praze vládne.