Na vltavských náplavkách má platit zákaz vjezdu automobilů a mají sloužit hlavně chodcům, případně cyklistům.
„Změna vychází z koncepce rozvoje pražských břehů, kterou schválila rada města,“ řekl David Hájek z Institutu plánování a rozvoje města. Změnu vítá a podílí se na ní i radnice Prahy 5.
„Na náplavku plnou aut není hezký pohled, vše by se navíc zhoršilo po plánovaném zavedení parkovacích zón,“ říká první zástupce starosty Prahy 5 Lukáš Budín. Na konec dubna připravuje radnice s občanskou iniciativou happening Oživme náplavku a setkání sobčany, na jehož základě by měla vzniknout územní studie o její budoucí podobě.
Smíchovská náplavka má komplikovanější přístup
„Mohly by se tu konat trhy, bude tu kavárna, přibudou lavičky a zeleň,“ popisuje možné vize Budín. Smíchovská náplavka má na rozdíl od protější novoměstské ale dva citelné handicapy. Slunce sem svítí jen ráno a je na ni komplikovanější přístup, Smíchov od řeky totiž odděluje frekventovaná silnice. „Uvažujeme o několika možnostech, třeba o vzniku nové lávky nebo nějakém omezení dopravy, abychom zatraktivnili přístup k řece,“ říká Budín.
Už dva týdny platí omezení v parkování i na protější straně, na náplavce u Rašínova nábřeží. Obě náplavky už několik týdnů spojuje také nový přívoz a další změny se připravují. „V průběhu roku přibudou nové lavičky a další inventář,“ slibuje Hájek.
Změn se v budoucnu dočká i poslední pražská náplavka na Františku. Přijdou ale až po rekonstrukci plánované na příští rok.